Månebedotten på en lørdag

22 Sep

Man føler seg sjelden veldig fresh etter et døgn uten innlagt vann. Det er egentlig utrolig for min del, som er vokst opp med årlige hytteturer uten verken vann eller strøm i en liten koie i Trysils skogkledde fjell.
Uansett. Når man er gravid og  føler til stadighet føler behovet for å late vannet, blir det en utfordring uten innlagt vann. Og i natt har jeg selvfølgelig satt rekorden i do besøk. På en bøtte, i tillegg. Med bekkenløsning og tung mage, er det faktisk en kunst å stitte på huk over en skjør 10 liters plastbøtte. Med vektøkningen jeg har gjennomgått de siste månedene, tar jeg det ikke for gitt lenger at noe vil holde meg oppe.

Det er da det er godt å komme hjem til sitt eget og nyte luksusen av å få sette kroppsvekten sin ned på toalettet og få mulighet til å vaske hendene i rennende vann, og ikke bare med anti-bac. Men jeg må innrømme at jeg ble ganske månebedotten (forklaring her) og fikk en betraktelig bedre dag enn hva et toalett kunne gi meg – da jeg tok en sneakpeak innpå bloggen min og oppdaget at jeg har blitt anbefalt av en annen blogger! En god blogger, attpåtil! Supersøte Monica har bare en lørdags formiddag lest bloggen min og anbefalt den!

Jeg mistenker at det er sporene jeg har lagt igjen på bloggen hennes (som er en av de få jeg leser fast) som har gjort utslaget. Men akk, så gøy!

Ellers har lørdagen vært lite innbringende. Jeg overleverte mannen til en kompis, med en rein undikk og en fiskestang, før jeg kjørte fnisende avgårde til hjemmets lune rede for og kose meg i fred og ro. Mannens versjon vil vel heller være noe sånn som at han «måtte ha en pause fra hormon-bomben som daglig slukker deler av livsgnisten hans». Eller vi kan gå for den nøytrale versjonen; han er en lidenskapelig fiskeentusiast, og dro på fisketur med kompiser.  Og siden termin etter hvert begynner å nærme seg, må slike ting bli unnagjort nå.

Jeg bestilte en flyndre fra gutta på tur, men tviler på det blir så mye fisking som det blir øldrikking.
Noen ganger skulle jeg ønske at jeg var mann.

2 kommentar to “Månebedotten på en lørdag”

  1. Monica Jensen 22. september 2012 kl. 22:33 #

    Det store utslaget er fordi du skriver innmari bra. Så den fortjente du virkelig 🙂

    • froekenk 23. september 2012 kl. 10:29 #

      Kommer jo til å bli innbilsk, her jo 🙂
      Ha en strålende søndag, søte deg!

Legg igjen en kommentar

eksfruer

Om livet sammen med lille frøken.

frrrost

Just another WordPress.com site

sagasteinsdotter.blogspot.com

Om livet sammen med lille frøken.

Henriette Ågren

Journalist. Oslo. Gift. Tvillingmamma til to prøverørsramper.

- Mer enn bare ord -

Just another WordPress.com site

tegnehanne

Om livet sammen med lille frøken.

Om livet sammen med lille frøken.

