Milepæl og underliv.

27 Sep

Siden reproduksjon er nytt i mitt liv, så hører jeg på ekspertene. Jeg bestemte meg tidlig for å prøve å forholde meg til få kanaler med informasjon, da det var mye gamle kjerringråd og myter som skremte ræven av meg. Og når jeg i tillegg tar det meste bokstavelig, så hører jeg selvfølgelig på de skumle jordmødrene som sender meg brev i posten og ber meg vennligst om å ikke barbere musen den siste måneden før fødselen. Jeg erklærte dette til mannen, som trakk på skuldrene og overså meg.

Denne biten av informasjon kom imidlertidig i posten for altfor mange måneder siden, så for en lang periode gikk dette i glemmeboken. Her i sted satt jeg med strikkepinnene mine og funderte (les: satt neglebitende og skjelvende i et mørkt hjørne) og tenkte på at det er kort tid igjen til termin. Og plutselig gikk det opp for meg – imorgen er siste frist for hårfjerning – da er jeg nemlig 36 uker.

(Skjønner dere nå hva jeg mener at jeg tar alt bokstavelig?)

Nå skal det sies at det er flere måneder siden jeg mistet kontrollen over tilstanden nedentil, så noe voldsom forandring tviler jeg på at det vil bli. Så mens jeg sitter her og planlegger hvordan den siste hårfjerningen skal foregå, og hvordan den på best mulig måte skal kunne gjennomføres – jeg innser at ting jeg gruet meg til og fryktet for flere måneder siden – ikke betyr en dritt lenger.

Et ubarbert underliv var et uromoment, skal det trist nok innrømmes. Nå er det nok andre ting som uroer meg mer.

Fødsel blant annet.
Er det dette man kaller perspektiv?

Legg igjen en kommentar

eksfruer

Om livet sammen med lille frøken.

frrrost

Just another WordPress.com site

sagasteinsdotter.blogspot.com

Om livet sammen med lille frøken.

Henriette Ågren

Journalist. Oslo. Gift. Tvillingmamma til to prøverørsramper.

- Mer enn bare ord -

Just another WordPress.com site

tegnehanne

Om livet sammen med lille frøken.

Om livet sammen med lille frøken.

