Ventetid-schmentetid

11 Oct

Selv om det føles ut som om jeg nettopp var i uke 14, så har det begynt å demre for meg at fødselen nærmer seg med stormskritt..
I natt, mens mannen lå og vridde seg og gruet seg til å stå umenneskelig tidlig opp – gikk det opp for meg at imorgen.. imorgen er vi 38 uker på vei. Og her har jeg drevet og fornektet, til tross for at jeg trodde jeg hadde gitt meg med det.

Selv om jeg for det meste holder meg hjemme, bygger rede og styrer på med småplukk – så flyr dagene avgårde. Jeg har blant annet ambisjoner om å begynne å bli flinkere til å bake (fantaserer om kaker hele tiden), strikke mer og generelt bli litt mer husmor. Til mannens store glede, selvfølgelig. Det han derimot ikke vet, er at jeg bruker store mengder tid på å drømme meg vekk i nettshopping og oppdaterer ønskelisten min på amazon hver dag.


Og legger til søte, men muligens ubrukelige ting her i Bergen. Som disse støvlene. Sukk.. Her i Bergen burde vel man optimalt sett vært polstret fra topp til tå, lave støvler er vel kanskje litt vel optimistisk. Men hvem bryr seg. Jeg har knapt shoppet noe til meg selv de siste 9 månedene, så det betyr vel bare at jeg får shoppe mer når jeg blir meg selv igjen…?

Termin: 28. oktober.
Magebilde: Ja, okey då.

På vei: 37+6
Kjønn: Med mindre damene på KK bommet helt, så får vi en jente!
Navn: Oh yes! Jeg hadde aldri trodd at vi skulle bli enige, men jammen klarte vi det til slutt! Eventuelt hadde jeg planer om å dra mitt siste kort, nemlig å forlange mitt navneønske mens jeg ligger på føden i store smerter og Mannen fortviler over ikke å kunne gjøre noe.
Aktivitet innenfra: Selv om det er «mindre» aktivitet nå enn før da hun svevde rundt i livmoren, er det til gjengjeld begynt å bli ganske kraftig aktivitet! Jordmor oppdaget at hun ligger pinadø meg så høyt under ribbeina mine, at det er ikke rart jeg i blant føler meg skambanket og kortpustet.
Babyens leie: Hun ligger fortsatt oppned på venstresiden.
Utålmodig: Njao. Egentlig ikke. Synes dagene flyr avgårde uansett, så er ikke der helt enda. Spør igjen nærmere termin!
Innkjøp til babyen: Check! Bare noe småknask og tulleting til føde/barsel-bagen.
Utstyr som mangler: Hm.. Litt sånt som er mer kjekt å ha, enn absolutt ha. Som for eksempel en vugge til å ha i stuen. Ellers tror jeg det hadde vært kjekt med bleier.
Vektøkning: MYE. Eller, kanskje ikke. Jeg veier langt mer enn man skulle tro. Det er strengt tatt ingen som tror meg når jeg forteller vekten. Men jeg er høygravid og er MYE vann i kroppen. Har hørt rykter om at selve svangerskapet kan ta 10-12 kilo, så da er det vel ikke så mye likevel da.
Barnerom ferdig: Njao. Det er malt, møblene er skrudd sammen – men trenger blant annet gardiner etter hvert. Og bilder. Og jeg har store planer om å bygge/lage noe greier! Any day now…
Strekkmerker: Ingen hittil, får krysse fingrene for mammas gener.
Kynnere: Vel.. plutselig gikk det opp for meg! Jeg kjenner kynnere noen ganger daglig, helst når jeg skal ut og gå eller stresser. Men det er mer ubehagelig og rart, enn vondt.
Matkikk: Akkurat de siste dagene har jeg hatt mest lyst på plommer, sjokomelk og kokosboller. Og kirsebær-drikkeyoghurt.
Plager: Har jeg vel strengt tatt beskrevet her, men om dagen er det for det meste bekkenløsning og heftig halsbrann som plager meg.
Fødselen: Når jeg klarer å legge fra meg alle grafiske detaljer folk tydeligvis har hatt en voldsom trang til å fortelle meg, så tenker jeg ikke særlig på det. Har sykehus-skrekk – men har bestemt meg for å stole på folka som jobber der. Skal derimot sies at jeg er i overkant positiv til smertelindring og spyr litt i munnen når jeg hører «jeg skal føde naturlig, jeg!» Good for you, liksom.
Tungt: Bekkenløsningen er no’ drit, men ellers føler jeg meg tung. Tungt å reise seg, snu seg, legge seg. Og så videre og videre..
Søvn: Har faktisk fått flere timers sammenhengende søvn enn på lenge! Så nå får jeg sove tre timer før jeg må tisse igjen!
Humør: Ikke noe å hoppe i taket for, men er ved godt mot.
Sykehusbagen: Den ja.. Jeg tok endelig mot til meg og gjorde det! Hurra for meg!!
Neste kontroll: 16. oktober. Jordmor sa at hun skulle ønske meg lykke til da.

(Hjelp).

Legg igjen en kommentar

eksfruer

Om livet sammen med lille frøken.

frrrost

Just another WordPress.com site

sagasteinsdotter.blogspot.com

Om livet sammen med lille frøken.

Henriette Ågren

Journalist. Oslo. Gift. Tvillingmamma til to prøverørsramper.

- Mer enn bare ord -

Just another WordPress.com site

tegnehanne

Om livet sammen med lille frøken.

Om livet sammen med lille frøken.

