40+2 Termin!

28 Oct

Ja, så da var jeg tilbake til å stirre katatonisk inn i veggen, på samme måte som da vi fant ut at jeg var gravid. Jeg er superambivalent om dagen. På ene siden er jeg møkklei av å være gravid, ha vondt og være tung og vil bare bli ferdig med hele fødselen. På andre siden gruer jeg meg sånn til hva som skal skje, at jeg nyter hver dag uten action.
Sånn helt oppsummert kan jeg vel si at følelsen som er aller sterkest, er gleden over å snart skulle få se vår lille jente.

Termin: I dag, 28. oktober.
Magebilde: Yes sir! Har vel strengt tatt ikke vokst noe de siste ukene, vil jeg tro. Her trøkkes det bare nedover.

På vei: 40+2
Kjønn: En liten frøken.
Navn: Det er klappet og klart 🙂 Mannen har allerede brukt navnet i noen måneder.
Aktivitet innenfra: Mye aktivitet, som alltid. I blant slår hun pusten ut av meg..
Babyens leie: Hun ligger fortsatt oppned på venstresiden, og hodet er festet – hurra!! Hører rykter om at hun ligger laaaaangt nedi bekkenet også – så det får vel være bra.
Utålmodig: For det meste, så svarer jeg vel ja på akkurat det.
Innkjøp til babyen: Check! Vi har alt vi MÅ ha.
Utstyr som mangler: Litt sånt som er mer kjekt å ha, enn absolutt ha.
Vektøkning: MYE. Eller, kanskje ikke. Men er nok noen kilo ekstra i tillegg til selve graviditeten og alt vannet i kroppen..
Barnerom ferdig: Njao. Det er malt, møblene er skrudd sammen – men trenger blant annet gardiner etter hvert. Og bilder. Og jeg har store planer om å bygge/lage noe greier! Any day now…
Strekkmerker: Muligens ingen, kanskje ett over der jeg har hatt navlepiercing. Hvem vet.
Kynnere: Mye! Og noen av dem har begynt å bli vonde og ubehagelige..
Matkikk: Julebrus.
Plager: Heftig halsbrann, og generelt en følelse av å alltid vøre ukomfortabel, tung og sliten.
Fødselen: Tenker minst mulig på hele fødselen. Men i blant stikker det i magen når jeg tenker på hva jeg egentlig skal i gjennom. Jeg har allerede lokalisert avdelingen hvor du får dop på sykehuset..
Tungt: Bekkenløsningen er no’ drit, men ellers føler jeg meg tung. Tungt å reise seg, snu seg, legge seg. Og så videre og videre..
Søvn: Etappe-soving. Våkner nesten på minuttet annenhver time for å gå på toalettet. Sover veldig lett i tillegg.
Humør: Ikke noe å hoppe i taket for, men er ved godt mot.
Sykehusbagen: Jadda. Den står klar, den!
Neste kontroll: I morgen skal jeg til jordmor, på fredag skal jeg på overtidskontroll på sykehuset..

Så nå er egentlig hverdagen vår ganske merkelig. Vi går rundt hverandre og bare venter. Koser oss i overkant for mye, med fyr i peisen, under dynen og julebrus i hånden. Dette blir.. sprøtt.

6 kommentar to “40+2 Termin!”

  1. Monica Jensen 28. oktober 2012 kl. 18:28 #

    For nøyaktig fire år siden satt jeg med samme følelse. Han kom 5 november. Da var jeg 100% klar 😉 masse lykke til ❤

    • froekenk 29. oktober 2012 kl. 20:02 #

      Åååå, får sommerfugler i magen av og tenke på det 🙂

  2. ingvild 28. oktober 2012 kl. 18:35 #

    Oooh. snart nå!! 😀 Gleder meg sånn på deres vegne, hehe! 😛 Peis, julebrus og dyne er ikke feil, nyt det! 😀 God søndag kveld!:)

    • froekenk 29. oktober 2012 kl. 21:05 #

      Vi får tenke at vi må nyte siste rest av tilværelsen som barnløse 🙂 Vi gleder oss ihjel!! 🙂

  3. Monica Jensen 28. oktober 2012 kl. 20:52 #

    PS: Ut ifra det lille jeg ser av deg; du ser smashing ut :))

    • froekenk 29. oktober 2012 kl. 21:06 #

      Tusen takk for det! Trenger å høre sånt.. Spesielt når man bare føler seg som et dass, hehe 🙂

Legg igjen en kommentar

eksfruer

Om livet sammen med lille frøken.

frrrost

Just another WordPress.com site

sagasteinsdotter.blogspot.com

Om livet sammen med lille frøken.

Henriette Ågren

Journalist. Oslo. Gift. Tvillingmamma til to prøverørsramper.

- Mer enn bare ord -

Just another WordPress.com site

tegnehanne

Om livet sammen med lille frøken.

Om livet sammen med lille frøken.

