Servicestasjon

29 Nov

Både mann og barn tar seg en cowboystrekk på sofaen, når det strengt tatt burde vært jeg som lå der og purket og sov.
Natten min ble nemlig tilbrakt slik:

image

Frøken har tydeligvis hatt to økedøgn og da er det mor som får gjennomgå. Så nettene har stort sett blitt tilbrakt i kurvstolen med en spisende og deretter sovende frøken i armene. Hun har deretter gjenvunnet krefter etter en latterlig kort powernap og så vært klar for mer mat!
Og når hun i tillegg blir frustrert av at brystene ikke er sprekkfulle av melk (aner litt latskap.. Det har hun IKKE arvet fra meg!) og sørger for å utvise sin misnøye med å stikke de små fingrene inn i brystvorten, så blir nettene ikke bare lange, men også vonde.

Hun er nå over fire uker – og det er deilig å kjenne at hverdagen er blitt en smule lettere. Altså, det er like lite søvn og jeg er fortsatt hennes trofaste tjener – men alt er mindre overveldende og barseltårene er borte.

Hormonene, derimot, er nok kommet for å bli. Enten det – ellers så er temperamentet mitt intakt.
Etter to netter med latterlig lite søvn, fikk jeg en kommentar av en kompis at jeg nok hadde det så deilig med så mye fri til å gjøre hva jeg ville (…) Hadde jeg ikke hatt frøken i armene, hadde jeg nok revet av hodet hans. Etterpå mente han at en fødsel ikke kunne gjøre SÅ vondt, siden så mange fikk flere barn.. Vi har tatt en pause i vennskapet, meg og han.

Jeg tror det er en mening med at disse spedbarna henger så mye på oss mødre den første tiden, slik at vi slipper å sone for alle legemsbeskadigelsene vi kunne ha begått dersom armene var frie..

God torsdag!

2 kommentar to “Servicestasjon”

  1. Hanna 29. november 2012 kl. 20:32 #

    Haha, menn altså. Skulle likt at de i noen minutter kunne fått føle hvordan en rie kjennes ut… Grmf.

    • froekenk 29. november 2012 kl. 23:40 #

      Ja, hadde nok bare trengtes en rie for og stoppe kjeften på enkelte.. Skulle forsøke og forklare min fetter hvordan smertene var – uten å lykkes. Men fortalte han at det var to tidspunkt hvor jeg med hånden på hjertet hadde valgt å få dø, fremfor å fortsette.. For min del sier det ALT om hvor vondt det var, men nå har jeg det også friskt i minne 🙂

Legg igjen en kommentar

eksfruer

Om livet sammen med lille frøken.

frrrost

Just another WordPress.com site

sagasteinsdotter.blogspot.com

Om livet sammen med lille frøken.

Henriette Ågren

Journalist. Oslo. Gift. Tvillingmamma til to prøverørsramper.

- Mer enn bare ord -

Just another WordPress.com site

tegnehanne

Om livet sammen med lille frøken.

Om livet sammen med lille frøken.

