Jule-junkie

2 Dec

Jeg er så glad i julen, at jeg har varmet opp i ukesvis allerede. Jeg har allerede testet bøttevis med julebrus og kakemenn, samt testet pinnekjøtt og svineribbe.. Jeg tilhører nemlig ikke dem som venter til 1. Desember med å starte julen – for jeg er nemlig av den oppfattelsen at julen er altfor kort i en hektisk hverdag til å begrense den til bare desember. Til gjengjeld er den over etter 2. juledag for mitt vedkommende.

Uansett.

Siden jeg traff mannen, har min misjon vært å smitte min ukuelige juleglede over på han. Mannen uttalte nemlig i starten av forholdet vårt at han ikke synes jul er det helt store og har trukket likegyldig på skuldrene hver gang jeg har hvint av glede og spurt han om han ikke har julestemning.

image

Så sakte men sikkert forsøker jeg og øse av min entusiasme over på han. Ifjor fikk jeg han ganske engasjert i søken på det perfekte juletreet (jeg MÅ ha disney-juletre) og pynting av det. Han kunne derimot ikke skryte av julestemning, som varte i omtrent fem minutter.

Men i år, dere. Han utbrøt «å, NÅ er jeg i julestemning!» mens det snødde og det lokale kjøpesenteret åpenbarte seg kledd i tusenvis av julelys. Han har tilogmed sett seg ut julepynt vi skal gå til innkjøp av imorgen, og han blir like glad hver morgen han skal åpne sjokoladekalenderen sin.
Nostalgi, kaller han det.

Gårsdagen ble tilbrakt på vasking og pynting av jul. Jeg har med vilje gjemt litt julepynt, slik at han skulle synes vi hadde for lite og måtte kjøpe litt mer. Jeg har måttet bruke kvinnelisten min for å snike inn juleglede hos mannen, nemlig at han tror at det er hans ide.

Jeg får som regel alltid til det jeg bestemmer meg for og får dermed som regel viljen min. Derfor regner jeg med at om et par år, er han en like stor julejunkie som meg.

God adventstid!

Legg igjen en kommentar

eksfruer

Om livet sammen med lille frøken.

frrrost

Just another WordPress.com site

sagasteinsdotter.blogspot.com

Om livet sammen med lille frøken.

Henriette Ågren

Journalist. Oslo. Gift. Tvillingmamma til to prøverørsramper.

- Mer enn bare ord -

Just another WordPress.com site

tegnehanne

Om livet sammen med lille frøken.

Om livet sammen med lille frøken.

