Den stygge sannhet.

7 Dec

Jeg har vurdert hardt og lenge om jeg skulle dele dette med dere. Nå har jeg riktignok ikke mange lesere – og jeg har vært nokså anonym til nå. Derfor tenker jeg at ordene kan være gode og skrive, likevel. Men dere vil ikke finne ord preget av knusktørr sarkasme eller bekymringsløse tanker.

Jeg er blitt alenemor.

Det gjør forferdelig vondt. Savnet er så stort i blant, at jeg blir overveldet. Jeg skjønner nå hvorfor man sier at hjertet knuses og man har hjertesorg.
For det er der det gjør mest vondt.

image

Det er mulig at det lå i kortene lenge. Men samtidig kom det som lyn fra klar himmel. Jeg gråter hver gang jeg kjenner savnet etter han banke i brystet og så verker hjertet enda mer.

Og han er også knust. For ingen av oss ønsket at dette skulle være løsningen. Men enn så lenge må det være slik. Hvorfor det må være slik, er egentlig likegyldig.

Hjemmet vårt er så tomt nå. Og jeg gråter når jeg ser klærne hans som henger til tørk, og kjenner lukten av han henge igjen i puten. Det er som om han kommer hjem hvert øyeblikk og klemmer meg ekstra hardt, som han alltid gjør.

Og så har jeg frøken. Som gjør at jeg i blant glemmer den overveldende sorgen for et lite øyeblikk. Gleden av og kjærligheten til min lille skatt er større enn noe annet.
Jeg finner knapt tid til å kjenne på hvor knust hjertet mitt er. Men i vonde øyeblikk gråter jeg i dusjen, mens jeg bretter klær eller kjenner hvor tom den store sengen er. Jeg savner det kjærlige smilet hans – og de trygge armene.

Kanskje vi kan bli kjærester igjen en gang, kanskje ikke. Jeg er redd for å sitte fast i sorgen hvis jeg venter på han. Og jeg er livredd for å gå videre. Mitt livs store kjærlighet som jeg fremdeles elsker av hele mitt hjerte – og som fortsatt elsker meg.

Igjen slikker jeg sårene mine, og håper at hjertet kan limes sammen – selv om tomrommet nok alltid vil gjøre litt vondt.

10 kommentar to “Den stygge sannhet.”

  1. Hanna 7. desember 2012 kl. 13:48 #

    Så trist å høre! Håper dere finner ut av det etter hvert, og om ikke at du klarer å komme deg videre! Hold ut og kos deg masse med snuppa di 🙂

    • froekenk 7. desember 2012 kl. 22:01 #

      Takk for det, snille deg! Ja, lille frøken gjør det umulig å være trist hele tiden! Hun er god som gull 🙂

  2. Monica Jensen 7. desember 2012 kl. 15:32 #

    Hva? Denne så jeg ikke komme . Så utrolig trist, og på et så sårbart tidspunkt. Jeg har vært gjennom det samme som deg, dog med en 1åring og ikke nyfødt i hus. Send meg en Mail hvis du vil prate eller trenger tips/råd ❤ ta vare på deg selv!

    • froekenk 7. desember 2012 kl. 22:05 #

      Tusen takk for det, søte deg! Ja, nesten det verste tidspunktet.. Jeg er nok litt i sjokk enda og gruer meg til det virkelig går opp for meg.. Du skal ikke se bort ifra at jeg sender deg en mail etterhvert – så takk for det!

  3. ingvild 7. desember 2012 kl. 20:09 #

    Åh, herre. Nå fikk jeg helt vondt inni meg..! :/ Hjertesmerte er det verste av alt. Håper det går bedre etterhvert.. Husk at det ALLTID ordner seg – på en eller annen måte – selvom det ikke er den måten vi helst skulle sett. Sender deg masse gode, varme tanker og en stor klem . ❤

    • froekenk 7. desember 2012 kl. 22:05 #

      Tusen takk for gode ord, det lindrer smerten litt!

  4. Hanne 7. desember 2012 kl. 21:19 #

    Så kjempetrist å høre, spesielt siden det høres ut som ingen av dere ønsket det!
    Håper det ordner seg, stor klem fra Hanne.

    • froekenk 7. desember 2012 kl. 22:02 #

      Nei.. Og det gjør det ekstra vondt. Men dessverre nødvendig – enn så lenge.. Takk for gode ord!

  5. Live 9. desember 2012 kl. 16:28 #

    Huff, så trist å høre:( håper det ordner seg på et vis, tenker på deg<3

    • froekenk 10. desember 2012 kl. 15:03 #

      Tusen takk for det.. Klamrer meg til håpet om at det løser seg etterhvert.. ❤

Legg igjen en kommentar

eksfruer

Om livet sammen med lille frøken.

frrrost

Just another WordPress.com site

sagasteinsdotter.blogspot.com

Om livet sammen med lille frøken.

Henriette Ågren

Journalist. Oslo. Gift. Tvillingmamma til to prøverørsramper.

- Mer enn bare ord -

Just another WordPress.com site

tegnehanne

Om livet sammen med lille frøken.

Om livet sammen med lille frøken.

