Blanke ark, Volume I

12 des

Det finnes ikke mye tid om dagen til å pleie et knust hjerte, og det er takket være frøken. For hver dag som går, merker jeg forandringer i henne. Nå smiler hun masse, pludrer fornøyd og gir uttrykk for at hun kjenner meg igjen. Det er nok til å kjenne hjertet ikke er så ødelagt likevel, kanskje tvert imot. Det vokser hver dag som går.

Men det er ikke til å legge skjul på at jeg har skydd å være hjemme den siste uken. Veggene har vært fremmede, men samtidig full av minner. Plutselig ble hjemmet mitt kaldt, trist og vondt å være i.

Men mamman min er den beste, på så mange nivåer. Og i tillegg til å elske oppussing, tok hun og pappa fatt på stuen min. Utgangspunktet er dette: en avdanket tapet som var «dødskul» da jeg var 21 år (men som nå bare ligner hodeskaller med en frukthatt) og skittsomme, trauste hvite vegger. Ja, og ikke glem peisen. Den er god om vinteren, men fy så stygg både den og veggen bak er!

image

Impulsivt valgte jeg meg ut maling fra Lady, og midt i noen triste tårer pekte jeg spakt på fargen muskatnøtt. På no time hadde mamma fått flekket ned gammel tapet, klistret på ny og klasket på maling. Og alt mens jeg ammet, stelte og bysset på frøken.

image

Nå begynner den å lage seg til her hjemme. Det mangler et strøk maling til og veggen bak peisen skal forvandles på ett vis. Samt masse små detaljer som jeg må ta over langs. Som å spraylakkere noen lyslykter, fremkalle nye bilder og skifte ut litt pynt.

image

Men jeg skal ikke legge skjul på at jeg allerede trives mye bedre her hjemme, med en ny stue uten mange minner som vipper meg av pinnen før jeg vet ordet av det. Så skal jeg heller ta skytebilder når vi er ferdige her…

2 kommentar to “Blanke ark, Volume I”

  1. Monica Jensen 17. desember 2012 kl. 19:08 #

    sv: Nei, både halsbrann og forstoppelse er undervurdert. Til tider kan det være altoppslukende, og det får deg i hvertfall ikke til å føle deg noe freshere midt oppi det hele 😉

    Du er flink du. Tøff som fortsatt sitter med hodet hevet etter en sånn periode. tenker på deg ❤

    • froekenk 18. desember 2012 kl. 22:35 #

      Jeg syntes det var iblant umulig å føle seg fresh under graviditeten, uansett hvor mye jeg ordnet og fikset. Hehe. Forstoppelse er vel noe av det verste jeg vet! Men heldigvis går også det over 🙂

Legg igjen en kommentar

eksfruer

Om livet sammen med lille frøken.

frrrost

Just another WordPress.com site

sagasteinsdotter.blogspot.com

Om livet sammen med lille frøken.

Henriette Ågren

Journalist. Oslo. Gift. Tvillingmamma til to prøverørsramper.

- Mer enn bare ord -

Just another WordPress.com site

tegnehanne

Om livet sammen med lille frøken.

Om livet sammen med lille frøken.

