Jul meg her og jul meg der.

22 Dec

Frøken Bollerud og jeg har tatt juleshoppingen litt etterhvert. Nå skal det sies at hun stort sett har sovet seg igjennom alt som heter juleshopping. Noe mor har priset seg lykkelig for.

Mor har syntes fryktelig synd på seg selv i disse dager (egentlig naturlig nok..) og unnet seg en førjulsgave som det sang etter.  Timberland Mukluk.
Rasjonaliseringen følger etter bildet.

timberland-mukluk-16-in-wp-1033930

Vel, jeg kunne ymtet frempå at jeg aldri investerer i dyre, gode sko – og at jeg er lei av å fryse og trenger noe solid til alle trilleturer nå på vinteren.. Men mest av alt bare ville jeg ha dem, og unnet meg for en gangs skyld noe som ikke kommer fra Din Sko.
Og jeg som hater å fryse, fryder meg hver gang jeg trer dem på! Ah, gosh. Nå mangler bare en termodress.

Og så var den materialistiske gleden over. Deretter ramlet jeg over et salg på Kid.

SONY DSC

Og kjøpte noen puter jeg strengt tatt verken trenger eller som er særlig funksjonelle/gode.

Bollerud kikket forundret på meg fra vognen, både da jeg prøvde sko i rekordfart – og stod og trøkket i en uendelig kø hos Kid, med ubrukelige ekspeditriser som jobbet i sneglefart.

Naiv som jeg er, trodde jeg at jeg var ferdig med julegavene. Men midt i et samlivsbrudd – har det også blitt forferdelig rot med alle disse gavekjøpene, så plutselig dukker det opp noe mer. Heldigvis er Bollerud ganske overbærende, legg til en himmelsk NUK-smokk som alltid redder dagen – ja, så jeg kom meg levende fra det likevel.
Ja, dét og noen kilo lettere av all svettingen og stresset. Det er sånne ting man får lyst til å ta seg en røyk av (savn…).

(Ja, og om det skulle være tvil. Bollerud er frøken. Men med de kinnene hennes, var navnet uunngåelig.)

Og så sitter man her igjen da. Jeg krysser fingrene for at jeg er ferdig med julegavehandelen og at alle som skal komme innom imorgen for å hente/levere gaver, har anstendighet til å bare komme innom en svipptur. Jeg er nemlig farlig redd for at folk vil lage besøk ut av det, hvor det vil bli forventet lett servering og kvalitetstid med både undertegnede og Bollerud.

Helt ærlig, så er jeg utslitt og ferdig. Jeg vil få pulsen ned, beina på bordet og fred i hodet. Jeg vil ikke møte virkeligheten helt enda, og jeg orker ikke flere spørsmål om det går greit med meg. For nei, det går jo selvfølgelig ikke greit. Jeg har et knust hjerte, samtidig som jeg må forholde meg til alle disse praktiske tingene som plutselig ikke betyr det spor for meg. Men verden går liksom videre, selv om det føles ut som om den har stoppet opp.

Hva jeg egentlig vil? Jeg vil mure meg inne med Frøken Bollerud, julebrus, kakemenn og koselige julefilmer og la virkeligheten vente ved døren litt til.

Så da gjør jeg nettopp det.

2 kommentar to “Jul meg her og jul meg der.”

  1. ingvild 22. desember 2012 kl. 17:30 #

    Fine sko! Så veldig gode og varme ut 🙂 Noen ganger må man rett og slett unne seg noe. Selvom jeg ikke kjenner deg, så skal du vite at jeg har tenkt på deg de siste dagene. Håper du får en god jul, med familien og lille frøken 🙂 Julebrus og kakemenn kan i alle fall ikke skade 😛 Sender over litt varme tanker og en klem! 🙂

    • froekenk 22. desember 2012 kl. 20:32 #

      Tusen takk for det, snille deg.. Det varmer godt i hjertet!! God juleklem tilbake til deg 🙂
      Og ps: skoene er himmelske i bergenske minusgrader 🙂

Legg igjen en kommentar

eksfruer

Om livet sammen med lille frøken.

frrrost

Just another WordPress.com site

sagasteinsdotter.blogspot.com

Om livet sammen med lille frøken.

Henriette Ågren

Journalist. Oslo. Gift. Tvillingmamma til to prøverørsramper.

- Mer enn bare ord -

Just another WordPress.com site

tegnehanne

Om livet sammen med lille frøken.

Om livet sammen med lille frøken.

