Og vekk med julen..

24 Dec

Julekvelden var så koselig som den kunne bli, i en tid som denne. Jeg feiret med foreldrene mine, den ene broren min og selvfølgelig frøken. Størstedelen av gavene var til frøken, og etter endt kveld hadde vi en søppelsekk full av gaver meg og henne. Du kan trygt si at vi vant hele julen!

image

Hun fikk bøttevis med klær og bamser, pluss andre koselige ting som armbånd, bilspeil, strikketepper og gavekort. Jeg fikk støvler, regnkåpe, parkas og bøttevis med andre koselige ting. Da jeg fikk et gavekort på restaurant av «svigerfar» – kjente jeg tårene bak øynene. Den eneste jeg egentlig ville gått på restaurant med er Mannen, men enn så lenge blir ikke det mulig.

Det gjør vondt. Å lære at livet aldri kan planlegges helt – og at julen som jeg elsker – bare har vært vond og ensom i år.

Tekstmeldinger med ord fylt av håp og kjærlighet. Og en julegave under treet fra han, som var fylt av omtanke og kjærlighet. Og mens familien studerer alle de fine gavene de har fått, og frøken nettopp har sovnet i armene mine, så triller stille tårer nedover kinnet mitt. Jeg tørker dem vekk før noen ser det. Som om de aldri var grått.

Men som sant er, så er jeg også veldig klar over hvor godt jeg har det og hvor heldig jeg egentlig er. Ikke bare har jeg frøken, men også familie som stiller opp for meg på alle mulige måter og venner som knapt vet hva godt de skal gjøre. Jeg har faktisk mange gleder i livet mitt, selv om det kan være vanskelig å se dem i en tid som dette.

Nå ønsker jeg å pakke julen vekk fra hjemmet vårt. Jeg vurderer om frøken og jeg skal pakke sakene våre og følge med foreldrene mine til hytten vår i Trysil for nyttårsfeiring og en pause fra virkeligheten her hjemme.

Om litt, så blir nok alt mye bedre.

8 kommentar to “Og vekk med julen..”

  1. Hanna 26. desember 2012 kl. 06:36 #

    Det er greit å synes ting er vondt selv om man har fine folk rundt seg. Vi skal også feire nyttår (og Emelines bursdag) i Trysil, så du får rope ut hvis du ser meg 😉

    • froekenk 26. desember 2012 kl. 14:39 #

      Det skal jeg jammen meg gjøre! 🙂 Trysil er et supert sted, er nesten mitt andre hjem! Så avgjørelsen om å dra svinger for øyeblikket til å reise….

  2. Live 26. desember 2012 kl. 11:39 #

    Jeg har lyst til å gi deg verdens største klem<3 bare si ifra om du trenger noen helt uvitende å snakke med:). Håper romjul og nyttår blir kos, tenker på deg! klem fra Live

    • froekenk 26. desember 2012 kl. 14:41 #

      Tusen takk for det, snille snille deg!! Sender en god klem tilbake 🙂 🙂

  3. Katrine 26. desember 2012 kl. 14:32 #

    Hei:)

    Har tittet innom her flere ganger og synes du skriver veldig fint..
    Håper du finner litt ro og fred på hytta og koser deg som best kan 🙂

    • froekenk 26. desember 2012 kl. 14:43 #

      Tusen takk for kjempekompliment!! Sånt varmer godt 🙂

  4. Monica Jensen 27. desember 2012 kl. 16:19 #

    sv:
    Jaa, han er så god. Min lille stolthet ❤

    Jeg vant virkelig julen i år ja. Kjempeoverrasket og innmari fornøyd. Med gavene fulgte et veldig koselig kort også, så jeg har ingenting å klage på 🙂 Jeg er heldig!

    Håper du hadde en hyggelig kveld, til tross ❤ Tenker på deg vettu!

    • froekenk 28. desember 2012 kl. 15:43 #

      Takk for det, søte deg! 🙂

Legg igjen en kommentar

eksfruer

Om livet sammen med lille frøken.

frrrost

Just another WordPress.com site

sagasteinsdotter.blogspot.com

Om livet sammen med lille frøken.

Henriette Ågren

Journalist. Oslo. Gift. Tvillingmamma til to prøverørsramper.

- Mer enn bare ord -

Just another WordPress.com site

tegnehanne

Om livet sammen med lille frøken.

Om livet sammen med lille frøken.

