2013, baby!

31 Dec

Jeg fikk i det minste tilbrakt overgangen til det nye året med den jeg elsker høyere enn noe annet; frøkenen min!
Etter en vanskelig dag for det lille hjertet mitt – som var mye urolig, fikk spist og sovet lite – var det godt å se henne roe seg ned i armene mine etter litt mat, selv om rakettene smalt rundt oss. Bare en halvtime inn i det nye året sov vi begge to.

Så var det et nytt år. Jeg har ikke de store forhåpningene for året, annet enn å være med min lille frøken og bruke tiden vi har sammen som aller best. Jeg har aldri hatt nyttårsforsetter, og dette forsettet jeg i år har satt meg, er muligens overflødig.. Men mitt nyttårsforsett er så enkelt og så viktig som å sette pris på dem som står meg nær og ikke ta noen for gitt.

fingers,finger,lol,photography,doodles,faces-811bc364e7da97c6591a297ad8122952_h_large
weheartit.com

Operasjon Fresh.. Haha. Jeg burde vel strengt tatt ha et nyttårsforsett som sier noe om trening og kosthold, men jeg regner med at tilværelsen som alenemamma vil ta knekken på de aller fleste kiloene. Og resten – dem kan jeg kose meg med! Jeg har aldri vært på hverken slankekurer eller trent for vektens skyld, så hvorfor begynne nå..
Greit, fråtsingen har gått over stokk og stein i disse juletider – men samvittigheten er på ingen måte dårlig av den grunn. Det er slik som pleier å stabilisere seg av seg selv, når det gjelder meg. Alle de nye klærne som har tatt plass i skapet mitt i de siste månedene får holde.
Så får resten komme etterhvert. (Det er uansett frøken som ser morgentrynet mitt hver morgen nå, og hun har ikke rare valget annet enn å like meg til tross for det)

Så hva skjer nå, egentlig..
Først og fremst ser jeg frem til å rydde vekk julen! Jeg synes det er så deprimerende med julepynt etter 2. juledag. Hadde det ikke vært fordi vi knapt har vært hjemme de siste ukene, så hadde leiligheten vært rensket for juleting for lengst.
Og videre fremover kommer deprimerende formaliteter som vil sette en mer.. skriftlig spiker i kisten for meg og Mannen. Nå ser jeg bare frem til å få det overstått, og ta fatt på hverdagen sammen med frøken.

Mannen og jeg snakker egentlig greit sammen, vi gjør jo det. Men det er rart med det, hvor fremmed man plutselig blir for hverandre når man ikke lenger deler det man har gjort så lenge. Og hvor fort det blir gnisninger som gjør at noen samtaler ender verre enn andre. Plutselig har jeg mistet min aller beste venn også. Og så står man der da, med skjegget i postkassen. Selv om jeg har fått det største i verden dette året, har jeg også mistet veldig mye. Det er klart at tankene går i sirkler over alt som har vært og alt som er.
Muligheten for at Mannen og jeg en gang i fremtiden kan bli en familie igjen, er jo tilstede – men enn så lenge har vi blitt enige om å la ting bero og la hverdagen gå sin gang. Kanskje avstanden vil gi oss en mulighet til å bli kjent på nytt, kanskje den fører til at vi avslutter alt for godt. Hvem vet?

Uansett. Nok om disse deprimerende tingene. Jeg håper at hverdagen fremover blir en smule lystigere. Heldigvis så ler jeg og smiler hver dag, takket være min lille frøken. Bare en promp fra henne fyller hjertet mitt med uendelig kjærlighet, hehe.

Jeg håper dere alle hadde en strålende nyttårsfeiring og fikk gå inn i det nye året med dem dere elsker mest – og ønsker alle et fantastisk 2013!
Kanskje det ordner seg for snille piker også?

Legg igjen en kommentar

eksfruer

Om livet sammen med lille frøken.

frrrost

Just another WordPress.com site

sagasteinsdotter.blogspot.com

Om livet sammen med lille frøken.

Henriette Ågren

Journalist. Oslo. Gift. Tvillingmamma til to prøverørsramper.

- Mer enn bare ord -

Just another WordPress.com site

tegnehanne

Om livet sammen med lille frøken.

Om livet sammen med lille frøken.

