Vanlige-meg versus Gravide-meg

2 Jan

Pappaen min har plutselig blitt hard på kameraet dette siste året og knipser bilder som ville gjort en Se og Hør-fotograf til skamme. Dette har forsåvidt vært greit, for nå har vi jo bilder av alt mulig…

Denne oppussings-modusen jeg er i om dagen har til og med fått meg til å tenke at bilder må fremkalles og klaskes opp på veggen. Så jeg lånte pappas minnekort og gikk igjennom med liv og lyst.

Og der, dere… fikk jeg den midt i fleisen.. Jeg kom til et bilde som jeg det første sekundet ikke skjønte hvem det var bilde av, helt til jeg – til min store forskrekkelse – så at det var jeg som var gravid.

Og akkurat da forstod jeg hvor de tjue kiloene jeg la på meg hadde havnet.

Joda, i trynet.

For å illustrere hvordan jeg føler forskjellen er, har jeg tatt meg gooood tid til å snekre sammen noe i paint:

gravidnese

Pappa har av en eller annen grunn ofte sett at damer er gravide, ved ett tilfelle faktisk før de visste det selv.
Hvordan, lurer dere? Åjoda, gravid-nesen.

På bildet av meg så jeg ikke riktig klok ut! Jeg er riktignok ikke fotogen sånn i dagliglivet, men det synet der gav meg frysninger og jeg lovde meg selv dyrt og hellig at jeg må bli mer bevisst på kosthold og trening. Forebyggende, om ikke annet.
Jeg som alltid har syntes at «for mye» er mye flottere enn «for lite» – innser nå at jeg ikke kler førstnevnte…

Heldigvis er jeg meg selv igjen og har ikke den digre gravid-nesen eller det hovne ansiktet av alt vannet som fant det for godt til å ta bolig i meg. Men jeg kan jo lure på hvordan folk rundt meg har hatt det (inkludert Mannen), som har måtte sett på dette monster-trynet og likevel til stadighet bedyret hvor bra jeg så ut som gravid…

Uh.

2 kommentar to “Vanlige-meg versus Gravide-meg”

  1. Monica Jensen 4. januar 2013 kl. 11:38 #

    HAHAHAH! Kjenner meg veldig igjen. Så bilde av meg selv som høygravid her om dagen. Så ikke ut i måneskinn!! Håper at jeg ikke er blind på begge øya, og går rundt med samme nesa og bolletryne i dag – MEN det kommer vel, om jeg vil det eller ei ;))

    • froekenk 4. januar 2013 kl. 14:09 #

      Hehe, du ser i alle fall smashing ut nå! Men det er jo det hersens vannet som fylles opp, gjerne etter hvert..
      Pappa har alltid mast om denne gravid-nesen og jeg skjønte ikke hva han preiket om.. Helt til jeg så den derre poteten på bildet. Jeg ER SÅ glad for at jeg ikke var klar over det mens jeg var gravid.. Da hadde jeg nok følt meg enda mer jæv… 🙂

Legg igjen en kommentar

eksfruer

Om livet sammen med lille frøken.

frrrost

Just another WordPress.com site

sagasteinsdotter.blogspot.com

Om livet sammen med lille frøken.

Henriette Ågren

Journalist. Oslo. Gift. Tvillingmamma til to prøverørsramper.

- Mer enn bare ord -

Just another WordPress.com site

tegnehanne

Om livet sammen med lille frøken.

Om livet sammen med lille frøken.

