Mat, mat, mat..

12 Jan

Og så kommer det dager hvor man virkelig får testet hva man er god for som alenemor…

Frøken har økedøgn, er frustrert, dautrøtt og klarer ikke sove lenge i slengen før hun vil ha mer mat. Mor er dautrøtt, sliten, fortvilet og en smule resignert. Men – jeg hører på helsesøsteren, jeg!

20130105_190822

Alle avtaler er avlyst, planer forduftet, koseklær inntatt og dynen er kommet inn i sofaen. Jeg kjenner at selv en tur på butikken vil bli svært krevende, men jeg må jo nesten ha mat for helgen… For selv å få laget seg en brødskive er utfordrende, når man har en sår liten frøken som hyler når hun forsvinner fra mors varmefavn  i disse økedager

Jepp, hun har lært seg å hyle. Hun frydet seg faktisk, da hun innså hvor effektivt det var. Jeg skvatt jo til og trodde noe var alvorlig galt. Herregud, jeg har en morsom baby. Slitsom til tider, men gull verdt!

Det stakk litt i magen da jeg fikk en tekstmelding om at spisebordet mitt er kommet (sukk…). Jeg vet uansett ikke hvordan jeg skal løse det logistikkproblemet, nå som jeg er alene. Tanken om å spørre Mannen har slått meg, men jeg tror jeg må vente til foreldrene mine kommer hjem, til tross for den patetiske trusselen Skeidar slengte på om at «det må hentes snarest»… Tanken om hjemkjøring har slått meg, men jeg orker ikke ta stilling til slikt i dag.

Tenk at hun er 2,5 måneder allerede! Noen dager flyr avgårde som en drøm, mens andre er så krevende at det selv gjør vondt i hårstrå og negler. Det hjelper jo heller ikke at hun fjoller sånn med denne ammingen, at disse økedagene kommer både titt og ofte..
Men denne gangen mener hun virkelig alvor!

Over og ut.

4 kommentar to “Mat, mat, mat..”

  1. Hanna 12. januar 2013 kl. 13:08 #

    Hang in there!

    • froekenk 13. januar 2013 kl. 23:58 #

      Fjoh. Jepp, still going strong….. 😉

  2. ingvild 13. januar 2013 kl. 10:54 #

    Haha, de små er mer utspekulerte og smarte enn vi tror noen ganger..! Hyling er særdeles effektivt og, det! 😛

    • froekenk 13. januar 2013 kl. 23:59 #

      Haha, jaaaaa. Hun er veldig søt og da – bruker hylingen til enhver anledning – både ved misnøye og når hun fryder seg.. 🙂

Legg igjen en kommentar

eksfruer

Om livet sammen med lille frøken.

frrrost

Just another WordPress.com site

sagasteinsdotter.blogspot.com

Om livet sammen med lille frøken.

Henriette Ågren

Journalist. Oslo. Gift. Tvillingmamma til to prøverørsramper.

- Mer enn bare ord -

Just another WordPress.com site

tegnehanne

Om livet sammen med lille frøken.

Om livet sammen med lille frøken.

