Søndag-schmøndag

20 Jan

Og så var det søndag. Fyr i peisen, tonnevis med kos unnagjort, frokost fortært og Frøken er sluknet i sengen sin.

image

Jeg beundrer det nye spisebordet mitt, til tross for at jeg aldri lager middag. Det er faktisk ikke en overdrivelse. Det var alltid Mannen som lagde middag her hjemme. Før han.. Vel, da levde jeg på brødskiver da også. Så jeg får spise alle brødskivene der. Og invitere folk over som lager middag til meg.

I dag kommer Frøkens farmor på besøk, og det samme gjør Mannen. Jeg både gleder meg og gruer meg. Aller helst skulle jeg ønske at det var mulig å bare si til Mannen at alt er ok, han kan flytte inn igjen og vi kan fortsette som før. På den andre siden har det skjedd nærmest utilgivelige saker og ting, og livet bør leves alene slik det er nå. Ensomheten gjør meg skummelt ambivalent, så her gjelder det og holde tungen rett i munnen.

Så derfor legger jeg følelsene mine på is igjen. Det positive med en slik kaos-tilstand er at jeg ikke legger på meg av all sjokoladen jeg fortærer med god samvittighet. For det blir det en del av disse dager.

Katten er sur og fornærmet på meg om dagen. Hun er nemlig ikke så fan av hele Frøken. Når hun er inne med oss, tilbringer hun mye av tiden furtende;

image

Derfor er jeg på utkikk etter noen fosterforeldre som kan skjemme henne bort i bøttevis noen måneder. Nå går jeg bare rundt og har dårlig samvittighet for at verdens beste pus ikke synes at hverdagen er grei nok. Så det er bare til å skrike ut hvis noen vil låne/få en god kosepus i Bergensområdet.

Og sånn går dagene. Det blir bøttevis med kos på Frøken, som også pleier mitt mørbankede hjerte. Hverdagen har enda ikke kicket inn, men kanskje den ikke gjør det før jeg slutter å vente på det..

4 kommentar to “Søndag-schmøndag”

  1. Monica Jensen 20. januar 2013 kl. 11:12 #

    sv:

    Så trist når de såkalt «nærmeste» ikke støtter deg gjennom det største du noen gang vil oppleve; å få barn! Det er i en sånn tid man ser hvem som er sine virkelig venner altså!

    Ja, jeg skal prøve å høre på tipset jeg ga deg. Haha! Enklere sagt enn gjort, men jeg blir stadig flinkere 😀

    Han varter meg opp og er helt super på alle områder. For å si det sånn, han er en mann som det er veeeeldig lett å elske! :))

    Håper det går bra med deg og lille frøken! Tenker på dere støtt og stadig ❤

    • froekenk 20. januar 2013 kl. 19:20 #

      Så godt å høre at han er snill med deg 🙂 🙂 Da må du gjøre din del av jobben nå; bare ruge og kose deg med herlige Teo 😉

  2. Monica Jensen 20. januar 2013 kl. 11:15 #

    Ja, det har jeg lurt på.. Hvor mye kontakt har mannen med lille frøken nå som dere ikke bor sammen? hun er jo 100% avhengig av deg denne tiden!

    Jeg beundrer deg. Du virker sterk og flink. Ta en dag av gangen. Når man går hjemme i permisjon, og hver dag på mange måter er lik, er det vanskelig å oppdage «hverdagen». Den kommer brått når du er tilbake i jobb igjen 😛 Nyyt late dager og maaaasse babykos ❤

    • froekenk 20. januar 2013 kl. 19:42 #

      Foreløpig har han ikke vært så mye med henne av ulike grunner.. Men vi håper å få til at han får sett henne så ofte så mulig! Hun husker jo ikke akkurat så mye, så gjentagelser er jo viktig. Det er jo Frøken som er viktigst her, så får vi voksne bare innrette oss etter det 🙂

      Takk for fine ord, de er gode og ha med seg! 🙂

Legg igjen en kommentar

eksfruer

Om livet sammen med lille frøken.

frrrost

Just another WordPress.com site

sagasteinsdotter.blogspot.com

Om livet sammen med lille frøken.

Henriette Ågren

Journalist. Oslo. Gift. Tvillingmamma til to prøverørsramper.

- Mer enn bare ord -

Just another WordPress.com site

tegnehanne

Om livet sammen med lille frøken.

Om livet sammen med lille frøken.

