Status

25 Jan

Vinden som uler i peisen, snøen som treffer vinduet og nok en ensom kveld i stuen.. Det gjør at tankene vandrer.

Livet er blitt noe ganske annet enn jeg trodde. Og jeg har lært noe viktig den siste tiden.. Jeg klarer meg faktisk helt fint alene. Livet kan ikke planlegges helt. Og uansett hvem man er med, så kan man ikke garantere for alltid. Man kan alltid bli såret, skuffet eller forlatt.

image

Din for alltid, står det inni ringene våre. Det høres plutselig så hult ut og jeg gjør meg sårbar. Når han kommer på besøk til oss, vet vi plutselig ikke hvor vi skal gjøre av hendene våre. Vi vet begge at vi aller helst vil klemme og kysse – men avstanden er blitt for stor. Ordene vi ikke sier, er blitt for altoppslukende og tårene vi ikke gråter er blitt et skuespill.

Så klemmer jeg han. Spontant, fordi vi fryder oss over jenten vår. Hun som knyttet oss sammen, som et tegn på den kjærligheten som levde mellom oss. Som lever mellom oss.

Hvor går jeg fra her? Jeg finner ikke svarene i natten. Ikke i stillheten mellom oss eller kaoset rundt oss. Jeg savner bestevennen min, kjæresten min, grunnmuren min.

Jeg gråter en skvett mens jeg har et øyeblikk alene. Og når han er her, så ser det ut som om alt er som det skal. Som ingenting vondt noensinne har skjedd og kjærligheten er urokkelig og håndfast

Og det er den enda. Mens nå må jeg for en gangs skyld la fornuften tale sin sak, og la følelsene bero til jeg vet hva tiden vil gjøre med meg.

Men savnet er alltid like stort.
Sårt og ensomt.

6 kommentar to “Status”

  1. Camilla 26. januar 2013 kl. 00:55 #

    Du skriver så fint!!

    • froekenk 26. januar 2013 kl. 08:42 #

      Oi.. tusen tusen takk for et kjempekompliment!! 🙂

  2. Siv-Helene 26. januar 2013 kl. 21:26 #

    Uff så trist og lese 😦 Men stå på.. Du har den fantastiske lille 🙂

    Har sendt deg blogginvitasjon.. Kom du inn ? 🙂

    • froekenk 26. januar 2013 kl. 22:55 #

      Hei! Jada, fikk tatt en superrask titt, før Frøken krevde litt (….) omsorg 🙂
      Skal få tatt en nøyere titt en dag veldig snart!! 🙂

  3. Monica Jensen 29. januar 2013 kl. 14:11 #

    Du skriver så bra du 🙂 Håper hjertet ditt sakte men sikkert heles når det går mot lysere tider ❤

    • froekenk 1. februar 2013 kl. 14:22 #

      Ååå, søte deg 🙂 Takk for det! Det håper virkelig jeg også.. Det kan vel bare gå en vei nå. Opp? 🙂

Legg igjen en kommentar

eksfruer

Om livet sammen med lille frøken.

frrrost

Just another WordPress.com site

sagasteinsdotter.blogspot.com

Om livet sammen med lille frøken.

Henriette Ågren

Journalist. Oslo. Gift. Tvillingmamma til to prøverørsramper.

- Mer enn bare ord -

Just another WordPress.com site

tegnehanne

Om livet sammen med lille frøken.

Om livet sammen med lille frøken.

