3 måneder

31 Jan

Fjoh. Frøken er blitt tre måneder allerede og det er nokså sprøtt å tenke på. Og dagen for 3 måneders kontrollen på Helsestasjonen hadde mor gruet seg nokså voldsomt til.

Vaksine.

image

Jeg må tilstadighet minne meg selv på at jeg kan jo ikke fortsatt kan være en pyse. Jeg har jo tross alt trøkket et 3,5 kilos menneske ut av meg! Så jeg klarte meg ganske fint. Frøken også. Litt gråt måtte til, men ingenting som ikke litt trøst og nesten-naken-tid kunne fikse.

Hun er allerede blitt 63,5 cm lang.. Og ja, jeg har visst en laaang frøken.
6540 gram viste vekten, da min lille smørbukk klarte å ligge stille i ett lite sekund.

Men så kom ettermiddagen, og Frøken hadde det nokså pyton. Masse gråt, litt søvn, minimalt med mat og tonnevis med kos. Mannen var med oss og det var godt med moralsk støtte og noen som kunne bistå i og dytte stikkpiller opp i små bakender.

Det er ikke barebare å gjøre nye ting man ikke kan, annenhver dag. Minst.

6 kommentar to “3 måneder”

  1. Siv-Helene 1. februar 2013 kl. 20:31 #

    Uff jeg syntes ikke noe om 3 mnd kontrollen.. Var så vondt og se på nåt de stakk den lange nåla inn i de små låra 😦 Men det gikk jo greit

    Måtte lange ut m stikkpiller vi også.. feber og lite søvn 😦 Er ikke bare bare og være lite nei 🙂

    Søtt bilde ;D

    • froekenk 2. februar 2013 kl. 08:37 #

      Takk! 🙂

      Ja.. å være så liten og ikke kunne si akkurat hva som plager dem… :/

  2. Hanna 1. februar 2013 kl. 22:03 #

    Huff, jeg synes det er verre når de blir 12 og 15 måneder og skjønner mer hva som skjer 😦 Men fælt er det uansett…

    • froekenk 2. februar 2013 kl. 08:36 #

      Oh lord.. Det har jeg ikke tenkt på.. Fysj.. :/

  3. ingvild 2. februar 2013 kl. 09:44 #

    Så skjønn hun er!! Skikkelig godklump:) Håper feberen går over fort da, vaksiner er noe herk:/ Men hjelper å tenke på at uten vaksine kan det bli så mye, mye verre.. God helg! 🙂

    • froekenk 2. februar 2013 kl. 14:47 #

      Ja, det er helt sant! De er jo for et godt formål! Jaaaa, lille gull. Det var ikke særlig kjekt å være henne utover dagen.. Men hun er bedre nå heldigvis!! 🙂

Legg igjen en kommentar

eksfruer

Om livet sammen med lille frøken.

frrrost

Just another WordPress.com site

sagasteinsdotter.blogspot.com

Om livet sammen med lille frøken.

Henriette Ågren

Journalist. Oslo. Gift. Tvillingmamma til to prøverørsramper.

- Mer enn bare ord -

Just another WordPress.com site

tegnehanne

Om livet sammen med lille frøken.

Om livet sammen med lille frøken.

