Da var det opp og avgjort!

6 Feb

Etter langt om lenge har Mannen og jeg endelig bestemt oss. Det blir dåp. Ikke av den tradisjonelle sorten, selvsagt – for de eneste inviterte blir fadderne. Resten av slekten er glad for å slippe, og det blir vi også.
For det blir jo en rar dag, egentlig. Samles som en familie når vi egentlig ikke er det lenger.
Men alt for lille luring.

image

Så da blir det kakebaking og matlaging. Dåpskjolen lagde mamma for ni år siden da deres første barnebarn kom til verden, invitasjonene er gjort muntlig og planleggingen.. Er det foreløpig dårlig med.

Mannen har vært mye hos oss i det siste. Han skal nemlig bort en liten stund og ønsket å tilbringe mest mulig tid med Frøken. Og meg. Det har vært godt å dele gledene over Frøken med noen, og å føle at alt er som det skal.. Om så bare for noen korte øyeblikk.

Livet, dere.

4 kommentar to “Da var det opp og avgjort!”

  1. nane 6. februar 2013 kl. 20:33 #

    så ufattelig bra blogg, og så nydelig frøken du har! selv om du på ingen måte romantiserer det å være mamma til en bitte liten så skriver du så fint at jeg faktisk blir verpesjuk!

    • froekenk 7. februar 2013 kl. 22:07 #

      Oi oi oi.. Tusen tusen takk for ord som betyr utrolig mye for meg! Sånt vokser jeg en meter på, minst 😉
      Romantiserer nei, hehe. Tror ikke jeg hadde vært i stand til det, enn så glad jeg er i lille Frøken! Men skjønner jo godt du blir verpesyk, til tross for den slitsomme delen av motherhood – så er det jo aller mest glede – uten tvil!

  2. Siv-Helene 7. februar 2013 kl. 09:40 #

    Så bra at dere får feiret lille da.. Selv om ikke alt er som en kanskje hadde tenkt 🙂

    • froekenk 7. februar 2013 kl. 22:08 #

      Ja, ikke sant?
      Jeg har plutselig ikke tilgang til bloggen din lenger. Har tydeligvis ikke forstått opplegget og dermed ikke klart å svare på invitasjonen – så send meg gjerne en ny en! 🙂

Legg igjen en kommentar

eksfruer

Om livet sammen med lille frøken.

frrrost

Just another WordPress.com site

sagasteinsdotter.blogspot.com

Om livet sammen med lille frøken.

Henriette Ågren

Journalist. Oslo. Gift. Tvillingmamma til to prøverørsramper.

- Mer enn bare ord -

Just another WordPress.com site

tegnehanne

Om livet sammen med lille frøken.

Om livet sammen med lille frøken.

