Da han dro

7 Feb

Det begynner og føles som en halv evighet siden han dro. Og mye har skjedd siden den gangen. Hjertet mitt er ikke fullt så knust, jeg føler meg ikke hjelpeløs lenger og jeg vet nå hvem jeg er og hva jeg kan klare.

frases_quotes_heartbreak_hurt_love_love_quotes-2595793dd2a6427a4eae9071f792b1e2_h_large

Alle de ensomme kveldene har kuliminert i mye tankevirksomhet. På godt og vondt, og absolutt nødvendig. Man bør aldri gå fra noe vondt, uten å bli noen erfaringer rikere. Når man ser alt på avstand, er det lettere å se hva som var greit og som ikke var fullt så greit.

Det er ingen hemmelighet at han såret meg dypt og inderlig. Og jeg undrer meg ofte om han har såret meg litt for mye. Spørsmålet om Mannen og jeg skal forsøke å finne tilbake til hverandre, dukker stadig opp.

Og så har jeg bestemt meg. Jeg vil gi det et forsøk.

Dette er ingen forhastet avgjørelse, langt i fra. Og det er ikke gjort i en håndvending. Det vil gå sakte, det vil bli tøft. Men innerst inne forteller både hjertet og hjernen at jeg må gi det et forsøk. For min skyld, for Frøken sin skyld. Det er jo ingen hemmelighet at jeg elsker han.

Kjærlighetssorg er bare skuffelsen over at ting ikke ble som man trodde, sier hun og jeg er i grunn enig. Jeg skraper beina i bakken og forteller henne at uansett så er ingenting i livet helt sikkert og jeg kan bli såret uansett hva jeg gjør.

Jeg går inn i dette med åpne øyne og noen viktige lærdommer i bakhodet. Hjertet leges alltid til slutt, jeg kommer meg alltid på beina og ingenting i livet er sikkert. Har jeg blitt mer kynisk? Har jeg mistet troen på kjærligheten? Jeg tror ikke det.
Selv om jeg er en drømmende romantiker, er jeg også en pragmatiker. Noen ganger har jeg en tendens til å være en smule selvutslettende, men jeg finner meg selv alltid igjen.

Nå skal jeg gi oss en sjanse. Prosessen vil bli lang. Vi skal ikke bo sammen, men heller forsøke å finne hverandre igjen med avstanden i mellom oss. Avstand er foreløpig det aller beste. Tid for oss selv og tid sammen. Bli kjent med hverandre på nytt, se om vi igjen kan finne følelsene, respekten og tilliten.

Så kanskje veiene våres smelter sammen til slutt, et sted der fremme. Hvor fortiden er et tilbakelagt kapittel og nåtiden er det som gjelder. Kjærligheten selv er jo ikke alltid nok. Så da gjelder det å stable alt det andre på beina.

10 kommentar to “Da han dro”

  1. ingvild 8. februar 2013 kl. 07:21 #

    Krysser fingrene for deg, for frøken, og for dere! 🙂 Håper det går bra, og hvis ikke så har dere i alle fall prøvd. Jeg tenker at man må i alle fall prøve – går det galt så er det likevel bedre enn å aldri satse! 🙂 Ha en fin helg:)

    • froekenk 8. februar 2013 kl. 09:10 #

      Takk for det, søte deg! Er helt enig i det, jeg hadde aldri orket å angre på at jeg aldri gav det en sjanse og prøvde 🙂

      Ha en super helg!!

  2. Monica Jensen 8. februar 2013 kl. 15:23 #

    Nå aner ikke jeg hva som har skjedd mellom dere, annet enn hva du har skrevet her, men så GODT at du har tatt et valg 🙂 Jeg håper alt går fint, og at dere finner tilbake til hverandre lykkeligere enn noen gang 🙂 Da har dere i det minste prøvd, om ting mot formodning ikke skulle fungere, og det er en god tanke å sitte igjen med 🙂 Jeg krysser fingrene for dere og lille frøken ❤ Unner deg alt godt! Klem

    • froekenk 9. februar 2013 kl. 10:17 #

      Takk for det, skjønne deg!! Ja, jeg håper inderlig at vi kan være lykkelige sammen.. Så vil tiden vise hva som skjer 🙂 Trenger finger-kryssing, hehe..

  3. Siv-Helene 8. februar 2013 kl. 20:38 #

    Det er bedre og angre på noe man har gjort – enn og angre på noe man ikke gjore ! Synes du er modig jeg ! Stå på ❤

    Ps – Kommer du inn på bloggen min ? 🙂 Har sendt deg invitasjon ❤

    • froekenk 9. februar 2013 kl. 10:18 #

      Takk!!

      Edit: Jeg har ikke mottatt noe invitasjon fra deg såvidt jeg kan se…

  4. Hanna 9. februar 2013 kl. 16:01 #

    Jeg har blitt så dårlig til å kommentere på blogger! Men jeg leser alt og heier på dere hele veien! 😀 Jeg vet jo ikke hva som har skjedd mellom dere, men synes du er tøff som gir det en sjanse. Som de andre sier så er det verre å angre på at man ikke prøvde enn å ha prøvd og det ikke gikk. Tvi-tvi til dere tre 🙂

    • froekenk 9. februar 2013 kl. 22:30 #

      Takk for det, snille deg! Nja, jeg er litt sånn halvteit som ikke oppgir grunn – men kort fortalt såret han meg, og det var vanskelig å håndtere. Meeeeeeen når alt kommer til alt, så synes jeg jo det vi har hatt er verdt å gi en sjanse! Det blir litt som når man er i et forhold og sier «hvis han er utro, så gjør jeg det slutt med EN GANG!» og så gjør man det ikke når det kommer til stykket likevel. Ting er aldri og blir aldri som man tror, så hvorfor ikke gi det en sjanse – så har man i det minste prøvd? 🙂
      (Han var ikke utro altså, hehe)

  5. Anne-Lise 9. februar 2013 kl. 20:45 #

    Godt å høre at dere gir det en sjanse til! Vet jo ikke hva som har skjedd men virker så forferdelig siden jeg er i samme situasjon som deg og kan ikke forestille meg nor tristere enn et samlivsbrudd. Det vil si jeg er jente i slutten av 20 årene (så litt eldre) med mann og snart 3 måneder gammel baby.

    • froekenk 9. februar 2013 kl. 22:32 #

      Jaaa. Det var et slag i trynet. Frøken var fem uker gammel, jeg var nettopp kommet til et stadie hvor barseltårene var borte, sårene grodd – men jeg var fremdeles sårbar og redd – og så skjedde dette. Livet mit falt i grus på sekunder, egentlig. Og det var vel det verste som kunne skjedd, på det nesten verst tenkelige tidspunktet.. Men jeg har i alle fall lært noe – jeg er mye sterkere og klarer meg i grunn helt fint alene om jeg må!
      Så får jeg håpe at vi kan være en familie igjen, vi tre en gang i fremtiden 🙂

Legg igjen en kommentar

eksfruer

Om livet sammen med lille frøken.

frrrost

Just another WordPress.com site

sagasteinsdotter.blogspot.com

Om livet sammen med lille frøken.

Henriette Ågren

Journalist. Oslo. Gift. Tvillingmamma til to prøverørsramper.

- Mer enn bare ord -

Just another WordPress.com site

tegnehanne

Om livet sammen med lille frøken.

Om livet sammen med lille frøken.

