Mamma-gleder

10 Feb

Som nybakt mamma (selv om jeg knapt husker livet FØR jeg ble mamma) opplever jeg nesten daglig situasjoner som jeg ikke har gjort tidligere. Og i dag har jeg opplevd nok en slik én.

Frøken er blitt en diger smørbukk og spiser deretter. Det betyr i praksis at jeg ammer store deler av døgnet, selv om det strengt tatt ser ut som jeg forer  med sukker og fløte, lille sumobryteren min.
(Det er lite som gjør meg så glad som å se de små babylubne beina hennes! Avsporing… Uansett)

I dag tok hun – som alltid – godt tak, startet matpumpen – før hun plutselig vrælte hun til. Halvsløv hoppet jeg til, forsøkte å pakke vekk maten ned blant ammeinnlegg og ammebh, men det var tydeligvis ikke barebare. Jeg gjorde det nemlig slik at melkespruten stod i trynet på meg. I noen sekunder skjønte jeg ingenting. Fikk noe i trynet, i øyet, på øret. Kom til meg selv og prøvde forfjamset å styre strålen bort mens Frøken skreik og jeg lo.

For et skue det må ha vært…

Hun kikket forundret på den halvgalne mammaen sin, som lo panisk mens melken ble tørket vekk – før hun heiv seg på og lo med meg.

Ah, det gjorde hele morsmelk-i-trynet-greien verdt det. Beste morsdagen ever.

6 kommentar to “Mamma-gleder”

  1. Hanna 10. februar 2013 kl. 18:37 #

    Haha, det må ha vært litt av et syn! Gratulerer med din første morsdag 😀

    • froekenk 11. februar 2013 kl. 19:22 #

      Takk! Det var svære greier 🙂 Og ja.. Ble mildt sagt litt månebedotten av hele melke-styret, men nå har man opplevd det også.. 🙂

  2. Siv-Helene 11. februar 2013 kl. 12:12 #

    Hehe.. Måtte le når jeg leste detta ! Herlig

    • froekenk 11. februar 2013 kl. 19:23 #

      Hehe, du vet.. Det er ikke en ting jeg ikke klarer!

      Duuu, jeg fikk ikke invitasjon fra deg, jeg! Du kan sende til froken.knuts@hotmail.com, hvis du gidd 🙂

  3. Siv-Helene 12. februar 2013 kl. 08:42 #

    Hehe.. Det er bra det 🙂

    Da har jeg sendt en ny invitasjon så får vi håpe den kommer frem 😀 Ha en fin dag videre ^^

    • froekenk 12. februar 2013 kl. 19:53 #

      Takktakk! Nå har jeg klart å takke ja og greier 🙂

Legg igjen en kommentar

eksfruer

Om livet sammen med lille frøken.

frrrost

Just another WordPress.com site

sagasteinsdotter.blogspot.com

Om livet sammen med lille frøken.

Henriette Ågren

Journalist. Oslo. Gift. Tvillingmamma til to prøverørsramper.

- Mer enn bare ord -

Just another WordPress.com site

tegnehanne

Om livet sammen med lille frøken.

Om livet sammen med lille frøken.

