Ensom schmensom og dautrøtt

21 Feb

Ensom. Det er virkelig vanskelig å si. Har følt meg som en høygravid hormonbombe, eventuelt nybakt mor plaget med barseltårer. Mannen ringte meg for å høre hvordan dagen min hadde vært, og idet jeg sa til han at jeg følte meg ensom, kom tårene trillende. På trilletur. Ute blant folk.

Kjempe.

Frøken er fantastisk altså, men enkelte dager hvor det bare er meg og henne – og så skal jeg plutselig snakke med noen andre voksne – så tar jeg meg i å uttale ordene baby-språk-ish. Kjempe blir for eksempel sjempe. Grøss.

Det er ingen tvil om at jeg kan bli småsprø og føle meg litt klaustrofobisk enkelte dager hvor vi er innendørs og jeg ikke snakker med noen overhodet. Før hadde jeg pus. Ikke at det var noe bedre å snakke til en katt, men hun lyttet i alle fall. Frøken… Not so much.

wpid-2012-04-10-11.01.45.jpg

Trist historie det der, som forferdelig nok har kommet litt i bakhodet den siste uken. Uten nesten noen søvn, er det lite annet som har stått i hodet på meg enn å ta vare på Frøken og å få sove. Men uansett. Naboen kom og ringte på og fortalte meg at pus var blitt påkjørt. Det vil si at hun trodde det var pus. Jeg orket ikke gå og sjekke (der noen hadde dumpet henne på fortauskanten), så pappaen min gikk etter for å se. Han kunne heller ikke være sikker, men han trodde det var pus. I fornektelse gikk jeg og ropte på pus i dagesvis, men… Det var vel bare et spørsmål om tid, egentlig. Dette var en pus som fulgte etter hvem som helst og stoppet opp midt i bilveien for å se på bilen som kom i mot henne. Hun vil i alle fall bli dypt savnet. Ingen pus var så fantastisk som henne.

Uansett. Jeg er blitt litt skrullete etter disse ukene og håper dere holder ut med meg likevel. Jeg klarer ikke snakke skikkelig engang.

Scenario; Jeg skal si hadet til kompis og ettåringen hans. Hun viser gledesstrålende frem den fine jakken sin.
Jeg: Åååååå, så fin jakk du har.

Jakk.

Gud hjelpe meg, send meg litt søvn.

Legg igjen en kommentar

eksfruer

Om livet sammen med lille frøken.

frrrost

Just another WordPress.com site

sagasteinsdotter.blogspot.com

Om livet sammen med lille frøken.

Henriette Ågren

Journalist. Oslo. Gift. Tvillingmamma til to prøverørsramper.

- Mer enn bare ord -

Just another WordPress.com site

tegnehanne

Om livet sammen med lille frøken.

Om livet sammen med lille frøken.

