Lørdagsmagi

24 Feb

Jeg kjenner enda solstrålene som varmet nakken min, og de trygge armene dine som hvilte tungt over skuldrene mine. Den uskyldige berøringen, hvor fingrene dine strøk langs halsen min, fordi du skulle stryke håret mitt bakover.

Jeg kjenner varmen enda.

Min hånd, i din. Varmt mot kaldt. Og solstrålene som varmer oss, mens grusen knaser under skoene våre. Alle ordene som ligger i mellom oss, som vi knapt tør å si. Så skjørt og vanskelig.
Men så sier vi dem likevel.

Du tørker tårene mine, som jeg trodde du ikke så i kveldsmørket. Alle ordene som lå mellom oss, er nå sagt. Forduftet ut i ingenting, og jeg er mer nær deg enn på lenge.

Du holder blikket mitt, og jeg ler bak tårene. Så sårt og vondt, men også ganske deilig. Hjertet mitt banker hardt i brystet, og jeg kjenner ditt gjør det samme når du klemmer meg.

Og når jeg kjører fra deg, ser jeg bare siluetten av deg som blir mindre og mindre i mørket. Du føles plutselig så langt vekke. Men det varer bare et øyeblikk.

For i dag – så føltes du plutselig litt mer min igjen. Den mannen jeg forelsket meg i, en iskald vinter. Jeg holder følelsen med varsomhet, i frykt for å ødelegge – for å miste deg av syne.

Om kvelden ringer du for å høre om vi er kommet trygt hjem. Jentene mine, sier du nølende. Som om du ikke vet om det er lov.

Jeg elsker deg, hvisker du.
Jeg elsker deg også, hvisker jeg.

12 kommentar to “Lørdagsmagi”

  1. ingvild 25. februar 2013 kl. 09:13 #

    Ååh! ❤ Lykke lykke til!! 🙂

  2. Katrine 25. februar 2013 kl. 20:43 #

  3. Karina 26. februar 2013 kl. 06:36 #

    Utrolig fin blogg du har. Du skriver så nydelig! Håper alt ordner seg for den lille familien deres!;) Heia kjærligheten!

    • froekenk 26. februar 2013 kl. 09:15 #

      Tusen hjertlig takk for fine ord!! 🙂

  4. Monica Jensen 28. februar 2013 kl. 09:48 #

    Så deilig å lese om din fine dag. Unner deg det ❤ og fortsatt masse lykke til 🙂

    • froekenk 1. mars 2013 kl. 03:23 #

      Takk, fine deg! De er deilige å klamre seg til og deilige å glede seg til 🙂

  5. Hanna 28. februar 2013 kl. 13:59 #

    Smelt! Syns dere høres søte ut sammen 😉 Heia kjærligheten!

    • froekenk 1. mars 2013 kl. 03:22 #

      Hehe, vi er kanskje søte sammen? 🙂 At vi er perfekte for hverandre, er ikke til å komme bort i fra 🙂

      • Hanna 1. mars 2013 kl. 08:52 #

        Awww! 😀

      • froekenk 1. mars 2013 kl. 10:33 #

Legg igjen en kommentar

eksfruer

Om livet sammen med lille frøken.

frrrost

Just another WordPress.com site

sagasteinsdotter.blogspot.com

Om livet sammen med lille frøken.

Henriette Ågren

Journalist. Oslo. Gift. Tvillingmamma til to prøverørsramper.

- Mer enn bare ord -

Just another WordPress.com site

tegnehanne

Om livet sammen med lille frøken.

Om livet sammen med lille frøken.

