Da presten skvettet vann i skallen på Frøken.

3 Mar

Jeg fikk tannkremen i vrangstrupen da jeg hørte Frøken gaule i sengen sin i går kveld. Og etter halvannen times kamp om å få henne til å sovne igjen – lå jeg storøyd i sengen og hørte etter lyder.

image

For det var jo i dag hun skulle døpes.

Svigerinnen min så forbauset på meg og konstanterte at det er lite som setter meg ut av spill, da jeg trakk på skuldrene over den ene av de to kakene fløy utover asfalten, en diger flekk ble oppdaget på dåpskjolen en time før og Mannen sine dress-sko var forduftet.

Og da jeg enda ikke hadde fått på dåpskjolen og presten stod og ventet på oss, smilte jeg rolig og beroliget henne om at det ville ta «to sekunder». For dåp ble det jo uansett. Selv om Frøken var rimelig muggen over å måtte være våken akkurat når dåpen skulle stå. Hun glefset fornøyd på ranglen sin, men da presten skvettet vann i skallen på henne, ble hun fornærmet og glodde olmt på henne. Hun skulle bare visst at presten var en stjerne i «To hus tett i tett» i sin tid…

Og så var maten inhalert, gavene åpnet og kakene spist. Frøken sluknet i armene mine og ville egentlig bare sove hele dagen. Mannen svevde forelsket rundt henne og jeg bare nøt det hele. Den deilige følelsen varte, selv når hun nøs en munnfull grøt i trynet mitt og lo godt av det etterpå. Jeg mistenker at hun har arvet min humor..

Så var det hele over – og godt er det! Mammaen min så helt ferdig ut etter endt selskap, siden hun tross alt stresset seg opp over disse små humpene i veien, som jeg ikke lot meg affisere av. Det var jo tross alt bare en dåp. Den ble jo ikke akkurat kringkastet på nrk og analysert av eksperter.

Belønningen min er twist i sengen og en god bok. Nå kjenner jeg at det er deilig å vite at jeg ikke har noen voldsomme planer den neste tiden – og at det foreløpig ikke er flere hysteriske kvinnemennesker som må beroliges av litt kakesvinn og tapte sko.

2 kommentar to “Da presten skvettet vann i skallen på Frøken.”

  1. ingvild 7. mars 2013 kl. 16:59 #

    Haha, skjønner godt at frøken er skeptisk jeg! 😛 Hvem ville egentlig likt å få helt vann i huet av en fremmed mann med kjole, liksom?! Haha. Godt du klarte å slappe av, dagen blir som oftest bedre om man ikke bryr seg med smådetaljer som går skeis! 🙂

    • froekenk 12. mars 2013 kl. 06:58 #

      Ja, sant? Det trenger jo ikke bli en katastrofedag selv om ikke alt er tipptopp perfekt! 🙂

Legg igjen en kommentar

eksfruer

Om livet sammen med lille frøken.

frrrost

Just another WordPress.com site

sagasteinsdotter.blogspot.com

Om livet sammen med lille frøken.

Henriette Ågren

Journalist. Oslo. Gift. Tvillingmamma til to prøverørsramper.

- Mer enn bare ord -

Just another WordPress.com site

tegnehanne

Om livet sammen med lille frøken.

Om livet sammen med lille frøken.

