Alenemamma med omgangssyke, herlig.

6 Mar

Klokken var knapt halv seks mandags morgen, Frøken sov og mor.. Hun vred seg i kvalme. I feber-ørsken fryktet jeg at jeg var gravid, men da klokken var en time mer – konstanterte jeg at det bare var feberfantasier.

Ut alle ender, mageknip og generelt en vanvittig selvmedlidenhet. Mammaen min ble tilkalt, og jeg lå med hodet i dass med noenlunde god samvittighet. For selv om Frøken var i gode hender i rommet ved siden av, kjente jeg meg som en dårlig mor som ikke var frisk nok til å være der hvert bidige sekund for å varte Frøken opp (…).

To fæle dager, den tredje; som om jeg aldri har vært syk. Belønnet meg og Frøken med en spasertur til sentrum.

image

Jøsses, alle steder hun har vært uten å vite en dritt. Meeeen. Hun er over fire måneder og er ikke nødvendigvis interessert i å sove i vognen når det passer som best. Da jeg forsøkte å kjøpe nye strømpebukser og pysjamaser til henne, måtte hun opp i armene mine siden hun brølte av full hals nedi vognen.

Løsningen ble.. en genser i ryggen, slik at hun kom litt lenger opp. Hun ville selvsagt (som alltid) sitte i minst 90 graders vinkel, men heldigvis får jeg bestemme noe. Ti minutter med voldsomt mange inntrykk var mer enn nok til å slukke nysgjerrigheten og søvn mer forlokkende. Genseren ble fjernet og hun sluknet foråsidetsånn.

Har jo lest/hørt/spurt angående dette. Og det finnes like mange forskjellige formeninger om dette blant både fagfolk og mødre (sistnevnte er alltid mer påståelige og bedrevitende.. ehrm… kremt). Men jeg tenker å droppe hysteriet og tar alt med måte. Hun ligger jo for det meste i løpet av dagen og koser seg, så kan vi heller være litt ulovlige og kikke over kanten noen minutter mens vi er på shopping.

Det er jo ikke barebare med en Frøken som nærmest drar seg opp selv hvor enn hun ligger..

Hun er også blitt mer fornøyd etter grøt har blitt introdusert.

image

Grøt-monsen sluker hver skje, og jeg jobber selvfølgelig ikke fort nok.

Dagene går sin gang, nye milepæler titt og ofte – men mest av alt; tonnevis med kos.

Ah, kos.

2 kommentar to “Alenemamma med omgangssyke, herlig.”

  1. Hanna 6. mars 2013 kl. 20:13 #

    Vi byttet til sportsvogndelen da begge våre barn ble 4 måneder. De ville ikke ligge i vogna, ønsket å se seg rundt, og det ble hyl og skrik hvis de ikke kom opp på armen. Så da var valget gansk enkelt å bytte 🙂 Fysioterapeuten sa at det var greit så lenge den kunne legge ryggen helt ned sånn at de lå flatt når de sov. Og det var jo ikke akkurat snakk om at de satt oppreist i mange timer heller.

    • froekenk 6. mars 2013 kl. 20:53 #

      Ja, sant? Det tenker jeg er like greit! Det er jo uansett begrenset hvor mye inntrykk de orker og så tilbringes ikke hele dagene i vognen. Foreløpig var hun fornøyd med litt utkikk, men blir vel til at sportsdelen kommer på i nærmeste fremtid… 🙂

Legg igjen en kommentar

eksfruer

Om livet sammen med lille frøken.

frrrost

Just another WordPress.com site

sagasteinsdotter.blogspot.com

Om livet sammen med lille frøken.

Henriette Ågren

Journalist. Oslo. Gift. Tvillingmamma til to prøverørsramper.

- Mer enn bare ord -

Just another WordPress.com site

tegnehanne

Om livet sammen med lille frøken.

Om livet sammen med lille frøken.

