Igjen og igjen.

16 Mar

Tiden har stått stille lenge nå. Og verden holder pusten sammen med oss.
Når jeg er i nærheten av deg, er stillheten overdøvende.

Skal man gå ned den samme veien igjen, virkelig? Etter alle runder man før har gått, i sirkel, hvor vi alltid ender på samme sted?

Ordene ligger på leppene mine, jeg er ikke den samme lenger, og jeg ser sorgen i øynene dine. Men også håp.

Jeg er ikke uten skyld, i alt som ikke var bra, hvisker jeg. For avstanden gir deg rom til å tenke. Vakuumet slipper tak og alt blir mer klart.

Og når jeg ser deg komme mot meg, banker hjertet mitt litt fortere. Du er litt ny, litt fremmed og litt annerledes. Du lukter ikke det samme lenger. Og jeg kjenner sorgen, jeg også.
Men også håp.

Hånden din lukker seg rundt min, og du klemmer meg litt lenger, litt hardere. Og så er du ikke så fremmed lenger.
Du er den samme jeg forelsket meg i, den samme jeg lå timesvis på gulvet med, mens vi hørte på musikk, drakk tequila og snakket om drømmene våre – den samme som holdt hodet mitt over vann, da jeg selv ikke maktet. Den samme jeg har elsket fra første stund.

Og så kjenner vi på det fremmede, litt vonde og litt gode. Du kysser meg og begraver ansiktet ditt i nakken min. Og slik holder du meg, mens jeg kjenner varmen din og at det er ingenting jeg heller vil, enn å være med deg.

2 kommentar to “Igjen og igjen.”

  1. Camilla 18. mars 2013 kl. 07:21 #

    Det er ikke mange blogginnlegg som rører meg, men dine gjør ofte det.. Takk for at du deler vondt og godt på den fine måten du gjør 🙂 Håper du får en strålende dag!

    • froekenk 19. mars 2013 kl. 21:12 #

      Og sånne kommentarer gjør meg fryktelig glad og rørt! Det er godt å dele. Det er mindre skummelt å dele her, enn med dem som står meg nær. Og så hjelper det å få ordene ut og ned, så ser jeg plutselig hva jeg føler.. Rart med det 🙂

      Ønsker deg en fortryllende dag!

Legg igjen en kommentar

eksfruer

Om livet sammen med lille frøken.

frrrost

Just another WordPress.com site

sagasteinsdotter.blogspot.com

Om livet sammen med lille frøken.

Henriette Ågren

Journalist. Oslo. Gift. Tvillingmamma til to prøverørsramper.

- Mer enn bare ord -

Just another WordPress.com site

tegnehanne

Om livet sammen med lille frøken.

Om livet sammen med lille frøken.

