Tenner, aking og søvn.

10 Apr

Joda, Frøken slo til med å ake seg bakover gjennom halve leiligheten, mens jeg satt med haken på knærne. Hun rømte fra matten sin og så sitt snitt til en liten Tour de Home, selv om hun nok helst hadde sett at det gikk fremover – og ikke bakover. Men strømpebukse og parkett gjør det vanskelig for en som ikke mestrer teknikken enda.

image

Etter en liten uke med deilig søvn, begynte hun plutselig å rote fælt for tre dager siden om natten. For å gjøre en lang historie kort; en tann er på vei/kommet/kjennes såvidt. Og hun har vært fryktelig sår om natten, gråten er hjerteskjærende og hun våkner sånn cirka hver halvtime. Det er ikke barebare når man bare er én.
For å si det sånn, jeg har ikke gledet meg til hun skulle få tenner, for jeg visste hva som kom..

Derfor måtte vi kose oss ekstra idag. Favorittmiddag og favorittsmothie til hun lille, og et staselig plagg som jeg gleder meg ihjel til å klistre på henne.

image

Newbie fra Kappahl, masse fint! Var en del jeg siklet på der, men ingenting i hennes størrelse såklart. Derfor trøstet jeg meg enda mer med andre koseting, som rare ting til å henge fine bilder på;

image

Og en melkesjokolade. Jeg kan jo feire at jeg er gått tilbake til vekten jeg var før graviditeten ogballe trivselskilo (…), at ammeslutt-brystene ikke er sprengt lenger og at det snart er helg.

Nå verker hodet, beina og hjertet. Frøken har hatt en runde med såre hyl, og jeg smørte gommen hennes febrilsk med noe som liksom skal gjøre et bedre – og jeg er så trøtt at jeg snart stuper. Noen som vet hvor lenge de kan holde på med en tann?

Nå er det noen ruter melkesjokolade og så sengen. Dersom Frøken tillater meg det..

God natt! Misunner alle som får en god natts søvn!

2 kommentar to “Tenner, aking og søvn.”

  1. k. 16. april 2013 kl. 18:20 #

    skikkelig nydelige klær de fra newbie ja! 😀

    • froekenk 16. april 2013 kl. 19:20 #

      Det er sååå mye fint! Men selvfølgelig aldri i størrelsene som ville vært noe vits i :/

Legg igjen en kommentar

eksfruer

Om livet sammen med lille frøken.

frrrost

Just another WordPress.com site

sagasteinsdotter.blogspot.com

Om livet sammen med lille frøken.

Henriette Ågren

Journalist. Oslo. Gift. Tvillingmamma til to prøverørsramper.

- Mer enn bare ord -

Just another WordPress.com site

tegnehanne

Om livet sammen med lille frøken.

Om livet sammen med lille frøken.

