Å være hel

12 Apr

Det kribler i magen, hver gang jeg ser deg. Jeg hører ikke stemmen som hvisker at jeg må trå varsomt, gi det tid, la sårene leges.

Det gnistrer mellom oss. Og vi ser på hverandre litt ekstra lenge, og jeg føler meg med ett sjenert. Usikker, redd.
For det finnes ingen tvil. Jeg elsker deg like høyt som jeg alltid har gjort, du er fortsatt den som gjør meg hel. Den som kjenner meg, sånn på ekte. Med alle mine feil og mangler. Du er fortsatt han som tok meg med storm, og som aldri har latt følelsene mine kjølne.

Jeg frykter at du vil såre meg igjen, at du aldri vil kunne ta tilbake det du har gjort. At jeg må lukke døren og gå videre med livet mitt – uten deg.
Jeg frykter at jeg må leve i verden, uten deg. Uten å se deg smile, høre deg le, smake kyssene dine, føle fingrene dine stryke over meg. At jeg aldri mer vil kunne dele hemmelighetene mine med deg, gledene og sorgen.
At vi aldri mer vil kunne ligge på gulvet og bare snakke om alt, og så plutselig er timene gått ifra oss og vi elsker hverandre litt mer enn vi gjorde isted.

Solen skinner alltid, når vi er sammen. Og bare jeg ser kjærligheten i handlingene dine. Hvordan du kjøper softis med jordbærstrø uten og spørre meg først, fordi du vet at jeg alltid vil ha is og er et vanedyr.

Du holder rundt meg, og jeg elsker deg enda litt mer når jeg ser øynene glitre ved synet av datteren vår. Summen av oss.

Vi elsker forbi hverandre, men vi elsker likefullt. Og vi snakker sammen. Kanskje tiden aldri vil lege alle sår, men vi forsøker. Å finne hverandre igjen i det voldsomme mørket som kom og ødela. Som lett kunne revet alt i stykker.

Og i mellomtiden bare elsker vi hverandre og nyter den lille tiden vi har sammen.

Nå og for alltid, hvisker du.
Nå og for alltid, svarer jeg.

6 kommentar to “Å være hel”

  1. Lene 13. april 2013 kl. 20:11 #

    Og tårene renner..

    • froekenk 14. april 2013 kl. 07:00 #

      Jeg tror jeg tar det som et kompliment, hehe. Det er vondt og fryktelig godt på samme tid.. Vi er spente på fortsettelsen, for å si det mildt 🙂

      • Lene 14. april 2013 kl. 15:29 #

        Gjør det. Du vet den boka.. 😉

      • froekenk 14. april 2013 kl. 20:12 #

        Hehe, ja det er sant! Får håpe det ikke blir for langtekkelig, hehe.

  2. Monica Jensen 17. april 2013 kl. 12:33 #

    Åh, sukk – dette var nydelig skrevet. jeg heier på dere ❤

    • froekenk 17. april 2013 kl. 19:52 #

      Takk, søte du – jeg heier på oss jeg også 🙂

Legg igjen en kommentar

eksfruer

Om livet sammen med lille frøken.

frrrost

Just another WordPress.com site

sagasteinsdotter.blogspot.com

Om livet sammen med lille frøken.

Henriette Ågren

Journalist. Oslo. Gift. Tvillingmamma til to prøverørsramper.

- Mer enn bare ord -

Just another WordPress.com site

tegnehanne

Om livet sammen med lille frøken.

Om livet sammen med lille frøken.

