Tosomhet

23 Apr

Jeg vil heller være alene, enn å være ensom når jeg er med noen, hvisker jeg.
Du sier ingenting, men jeg vet hva du tenker. Hva du frykter.

For noen ganger strekker ikke kjærligheten til, selv om man elsker veldig høyt og voldsomt. Det vil ikke alltid være nok å ville være med noen. Det ligger så mye mer i mellom.

Du blir stille noen ganger, og jeg gruer meg like mye som deg. Og skulle si det høyt, sette ord på smerten, fortvilelsen.
For hvor begynner vi egentlig? Hva skal vi si? Skal jeg spy ut bitterheten som sitter fast der inne et sted, gråte sinte tårer og fortelle deg nok en gang hvor mye du såret meg?
Skal du nok en gang beklage og gi meg grunner som ikke gjør annet enn å gi meg følelsen av å være utilstrekkelig? Ikke god nok?

Det ligger rundt oss, alt det vonde. Det er ikke uhåndgripelig, bare fryktelig vondt. Jeg gråter noen stille tårer, og jeg hører at du slutter å puste noen øyeblikk når du oppdager det.

Vi har kjempet før, vi. Og klort oss fast i hverandre. For kjærlighet fins det nok av. Gode intensjoner, drømmer og håp. Men vi er ekstrovert og introvert. Lavmælt og høylytt. Svart og hvitt. Pluss og minus. Men vi er også fryktelig like.

En gang overhørte jeg at du fortalte en venn at jeg er sjelevennen din. Og da gråt jeg litt av glede, men også i frykt for at vi ville miste hverandre.
Den trygge tosomheten, den absurde nærheten.
Hva om jeg må leve uten deg?

Selv om jeg ikke ser så godt, der du kommer langt der borte, så kjenner jeg deg igjen. Jeg føler deg alltid. Vi trekkes mot hverandre som magneter, og det eneste som er sikkert er at vi elsker hverandre nesten for mye.

Men vi prøver. Hver eneste dag. Og vi trår varsomt, siden alt er så skjørt og vanskelig. Siden vi frykter slutten.

Hjertet mitt banker når du smiler til meg, og det store hullet du etterlot da du dro, fylles opp igjen.

Som om du aldri ble borte.

2 kommentar to “Tosomhet”

  1. Hanna 27. april 2013 kl. 23:04 #

    ❤ !

Legg igjen en kommentar

eksfruer

Om livet sammen med lille frøken.

frrrost

Just another WordPress.com site

sagasteinsdotter.blogspot.com

Om livet sammen med lille frøken.

Henriette Ågren

Journalist. Oslo. Gift. Tvillingmamma til to prøverørsramper.

- Mer enn bare ord -

Just another WordPress.com site

tegnehanne

Om livet sammen med lille frøken.

Om livet sammen med lille frøken.

