Søndagsgrått og gleder

28 Apr

Det har vært en slitsom måned, egentlig. Jeg føler meg som en sliten oppvaskfille og alt jeg tenker på er søvn. Selv drømmene mine dreier seg om søvn.

image

Men jeg har egenhendig vunnet noen kamper og fått orden på litt rusk. Frøken er grei å legge om kvelden, maten om natten er kuttet ut (hun ville helst spise mengder om natten og lite på dagen..) og de aller fleste nettene er overkommelige. Noen turer inn for å gi henne smokk og vise det trøtte trynet mitt, som regel.
Så har vi unntaksnatter. Som for eksempel da hun fikk to tenner på en uke (gaaaaaaah).

image

Så jeg er stolt av meg selv, jeg! De fleste tips jeg har funnet på nettet er skreddersydd for familier hvor der er en mamma og en pappa.
Og her er det jo ikke slik velstand.

Så sannelig har overfladiske ting blitt nedprioritert. Ammehåret mitt (det vil si de trettifire hårstråene jeg ikke har mistet…) er en eneste stor floke, koseklær har vært uniformen og krigsmalingen har jeg ikke orket.

Men om en uke, dere. Da skal kusinen min pimpe meg opp! Smelle på noen nye hår-tuster og freshe opp floken som stort sett er samlet i en .. ball.
Ååå, jeg gleder meg.
Mannen skal ha Frøken i de timene det tar, og jeg skal forsøke å nyte det!
Bare håper jeg ikke får Frøken-abstinenser.. Det får jeg som regel etter cirka tjue minutter, hehe.

Nå er det søndagskos inne, været er grått som aldri før – og jeg forsøker å glede meg over alle de små tingene, siden nesten alle de store er på halv åtte.

Bortsett fra Frøken da. Jeg er glad i henne, selv når hun biter meg.
Hardt.

2 kommentar to “Søndagsgrått og gleder”

  1. skriblerina 28. april 2013 kl. 18:32 #

    Jeg vil bare si at du har en kjempefin blogg (enda en liten ting å glede seg over). Du skriver morsomt om det å bli mamma og veldig vakkert om kjærligheten.

    • froekenk 29. april 2013 kl. 07:36 #

      Tusen takk for det! Sånt blir jeg fryktelig glad for å lese!! Og du har helt rett.. Enda en ting jeg kan glede meg over 😉

Legg igjen en kommentar

eksfruer

Om livet sammen med lille frøken.

frrrost

Just another WordPress.com site

sagasteinsdotter.blogspot.com

Om livet sammen med lille frøken.

Henriette Ågren

Journalist. Oslo. Gift. Tvillingmamma til to prøverørsramper.

- Mer enn bare ord -

Just another WordPress.com site

tegnehanne

Om livet sammen med lille frøken.

Om livet sammen med lille frøken.

