På grunn av og til tross for

9 May

Regnet har vært som solskinn i det siste. Og du har gjort meg fryktelig lykkelig.

Da hun spurte meg hvorfor jeg fortsatt vil være sammen med deg, var det vanskelig å se på deg.
Fordi til tross for alt som har skjedd, er han fortsatt den mannen jeg forelsket meg i, som jeg elsker på grunn av at han er den han er.
Og så blir det stille.

Verden holder pusten, bare for oss. Og jeg lurer på om du har det på samme måten.

Det er kjærlighet i alle dine handlinger. Og i blant tror jeg at bare jeg ser det. Hvordan du hjelper meg på med jakken, eller smiler til meg mens jeg ivrig forteller noe hverdagslig eller hvordan du stryker meg gjennom håret til jeg sovner.

Hva kan jeg si for å gjøre det bedre? spør du.
Ingenting. Jeg vil bare at du skal forstå, svarer jeg.

Vi har begynt den lange veien tilbake. Til hvor vi en gang slapp taket og mistet hverandre. Og alle de vonde ord som må sies, blir sagt.

Det kribler i magen min, jeg kjenner meg ør. Desorientert og forvirret. Hånden min passer fortsatt perfekt inni din, og armkroken din er like trygg som den alltid har vært.

Vi er i gang, du og jeg. Vi gjør et skippertak for kjærligheten, og underveis blir vi minnet på hvorfor vi engang forelsket oss, hvorfor vi ler så godt sammen, hvorfor vi valgte hverandre.
Til tross for alt, egentlig.

Jeg vil så gjerne forklare deg at du er mitt livs kjærlighet. Og at jeg er livredd for å bli såret av deg, igjen. Jeg vil så gjerne fortelle deg alt jeg tenker på, men ordene strekker ikke til. Og så forteller jeg noe annet, som ikke er så viktig. Bare fordi det føles litt lettere.

Men vi er på samme side igjen, du og jeg. Og savnet er like dypt, sorgen like stor, kjærligheten like voldsom og ekte.
Vi er på vei, du og jeg.

På grunn av, og til tross for, hvisker jeg og ser ned i fanget.

4 kommentar to “På grunn av og til tross for”

  1. Monica Jensen 9. mai 2013 kl. 13:55 #

    Du skriver så utrolig bra, og jeg heier så innmari på dere 😀

    • froekenk 10. mai 2013 kl. 08:54 #

      Tusen takk for det, søte deg!!
      Jeg heier på oss, jeg også 🙂 🙂

  2. Lene 9. mai 2013 kl. 19:19 #

    Tårer!

    Uten at jeg vet akkurat hva du har opplevd så kjenner jeg meg igjen i tekstene dine. Jeg har vært deg. Vi har vært der. Før barna. Happy ending! Men spesielt å lese nå.

    • froekenk 10. mai 2013 kl. 08:55 #

      Åh, det gjør meg glad å høre at det ble happy ending for dere!
      Jeg håper inderlig at det kan bli det for oss også ❤
      Og tusen takk for kommentaren din, det gjør meg glad å lese 🙂

Legg igjen en kommentar

eksfruer

Om livet sammen med lille frøken.

frrrost

Just another WordPress.com site

sagasteinsdotter.blogspot.com

Om livet sammen med lille frøken.

Henriette Ågren

Journalist. Oslo. Gift. Tvillingmamma til to prøverørsramper.

- Mer enn bare ord -

Just another WordPress.com site

tegnehanne

Om livet sammen med lille frøken.

Om livet sammen med lille frøken.

