Fredagsmamma

10 May

Oh lord. De som bor over oss, elsker en fest tydeligvis. Kjekt det, men ikke fullt så festlig for oss som bor under. Leiligheten er blitt pusset opp utallige ganger på de snart seks årene jeg har bodd her, og i siste runde glemte de tydeligvks noe under gulvet.
Så jeg vet hvilket fotballag de heier på, at fruen ler forferdelig høyt og eeeelsker å gå med stilletthæler innendørs.

image

Det er ikke fullt så kjekt med en baby som lett våkner av sånne ulyder. Og en mor som sårt trenger søvn.

Uansett. I morgen skal vi konfirmasjon nummer hundredeogåttifire (jeg har perverst mange søskenbarn som er yngre enn meg). Det er ikke akkurat det kjekkeste jeg vet, selv om det er kjekt å treffe slekten i ny og ne.

Mannen jobber og foreldrene mine var evakuert til en annen side av landet for å delta i en annen konfirmasjon. Noe som betyr at jeg er mutters aleine. Uten hjelp.

Grøss.

For jeg har uten tvil fått mye hjelp av foreldrene mine. Som for eksempel etter en hard natt eller åtte, litt avlastning om heimen må skrubbes eller jeg bare trenger en pust i bakken.

image

Så jeg sitter her litt storøyd og forventer en søvnløs natt, takker være naboene fra helvete. Men jeg skal jo selvsagt forsøke å kose meg med skiver med brunost og litt melkessjokolade.

Og forsøke å huske at jeg også har vært en partyløve da jeg var i begynnelsen av tjueårene og ikke tenkte på at andre hadde babyer som våknet av ulyder.

Karma.

Legg igjen en kommentar

eksfruer

Om livet sammen med lille frøken.

frrrost

Just another WordPress.com site

sagasteinsdotter.blogspot.com

Om livet sammen med lille frøken.

Henriette Ågren

Journalist. Oslo. Gift. Tvillingmamma til to prøverørsramper.

- Mer enn bare ord -

Just another WordPress.com site

tegnehanne

Om livet sammen med lille frøken.

Om livet sammen med lille frøken.

