Jeg har blitt pensjonist!

12 May

Noen ganger føler jeg meg som en pensjonist. Du vet, når det er kommet til det stykket da du ikke kan planlegge å gjøre noe annet, fordi du skal til legen den dagen. Eller frisøren. Et gjøremål per dag – alt blir tydeligvis mer tidkrevende som pensjonist.
Som mammaen min, for eksempel. Hun ble ufør for noen år siden.

Jeg: Mamma, skal vi gå en tur seinere?
Mamma: Jeg kan ikke, jeg skal til frisøren.
Jeg: Ja, men det er jo snart – jeg snakker om seinere.
Mamma:
Mamma: Vi får se.

Og jeg har vært arrogant, jeg. Påpekt dette i det vide og i det breie. Ledd, ja – kanskje litt hånlig til og med!
Og nå viser det seg at jeg er blitt sånn også!

Jeg snakket med mamma, og la ut om den kommende uken. At jeg skulle treffe en venninne for lunsj på tirsdag, til legen på helsestasjonen på onsdag og til helsesøster på torsdag. Jeg fortalte at jeg hadde bare så mye å gjøre i løpet av de dagene.

Jeg: Skjønner ikke hvordan jeg skal få dagene til å gå opp altså.
Mamma: …
Jeg: Det må seriøs planlegging til fra min side, for at dette skal funke… Sukk..
Mamma: Blitt pensjonist du også eller?

Det er nok permisjonen som har tatt knekken på effektiviteten min, selv om jeg på mange måter er mer effektiv nå enn før.
Jeg kan skylde på at jeg må fastholde Frøkens rutiner og at det derfor kan bli problematisk med legebesøk akkurat da hun skal sove.
Men sannheten er at alt dette sikkert ikke tar mer enn fire timer til sammen. Maks. Fordelt på tre dager.

Jeg er blitt en pensjonist at heart, ja.
Kan ikke skjønne hvordan jeg har fått tid til to jobber, skole, kjæreste, sosialt samvær, handling, rydding + + på én dag før…

2 kommentar to “Jeg har blitt pensjonist!”

  1. Hanna 12. mai 2013 kl. 20:05 #

    Jeg skal si det at det hjelper å kunne dusje og gå ut døra på 15 minutter, mens man med barn sikkert bruker to-tre timer på det samme… 😉

    • froekenk 13. mai 2013 kl. 12:11 #

      Jaaa… haha. Husker knapt hvordan det er å bare gå ut døren, uten noe oppstyr 🙂

Legg igjen en kommentar

eksfruer

Om livet sammen med lille frøken.

frrrost

Just another WordPress.com site

sagasteinsdotter.blogspot.com

Om livet sammen med lille frøken.

Henriette Ågren

Journalist. Oslo. Gift. Tvillingmamma til to prøverørsramper.

- Mer enn bare ord -

Just another WordPress.com site

tegnehanne

Om livet sammen med lille frøken.

Om livet sammen med lille frøken.

