Svar på spørsmål

24 Jun

Okey, ble jo mer enn to spørsmål, så da slenger jeg like gjerne ut svarene her!

Hvor i Bergen bor du (bydel, ikke adresse.hehe)?
Jeg bor i Årstad bydel, og trives veldig godt her!

Eier eller leier du leilighet?
Jeg eier Har bodd her i 5 år. Kjøpte leiligheten sammen med ekskjæresten min, etter vi hadde solgt vår første leilighet. Men dette var hjemmet mitt, jeg elsker leiligheten min. Og i tillegg til at foreldrene mine bor rett ved, så lot han meg overta leiligheten.

Hva er sivilstatusen din nå?
Godt spørsmål, hehe. Kan jeg ta en facebook, og si «it’s complicated»?
Neida, joda. Jeg anser han som kjæresten min.

Hva skjer med deg og kjæresten? Holder dere sammen eller går det mot slutten?
Vi prøver. Klorer oss fast i hverandre. Vi prøver og feiler litt, såklart. Men vi har absolutt lyst til å være sammen. Nå tester vi ut om vi virkelig kan det.

Hva var årsaken(e) til bruddet? (denne er litt på kanten, men lov å spørre :P )
Vel, helt grovt fortalt – så har Mannen gjort ting som som gjør at jeg i utgangspunktet ikke kan eller «vil» være med han. Han har deretter holdt det skjult for meg, løyet for meg og egentlig sviktet meg på en hel haug med forskjellige måter.
Den store dealbreakeren er jeg ikke helt klar for og dele – jeg vet ikke om jeg vil en gang. Det blir en lang historie, som kanskje ikke er min og fortelle. Men jeg kan i alle fall si at han ikke har vært utro!
For min del så er det gjerne ikke handlingen i seg selv som ødela, men alle løgnene og bedraget.
Jeg har allerede vært i et forhold hvor det var hverdagen, og det er ikke et liv jeg vil gjenta.

Sorry jeg er kjip. Men det gjør så vondt.

Leser “mannen” bloggen din? Det har jeg nemlig lurt litt på..
Han vet om bloggen og at jeg skriver om blant annet oss. Han har derimot ikke hatt et ønske om å lese den enda.

Kanskje litt personlig, men hvordan er økonomien nå som du er alenemor? Får du bidrag? Har du noen tips?
Økonomien ja. Jeg er trygghetsjunkie, men latterlig dårlig til å spare penger i det hele tatt. Men etter årevis med studentliv, to-tre jobber og det faktum at jeg kjøpte min egen leilighet da jeg var nitten år – så har jeg blitt ganske flink til å få noe ut av hver krone.
Det helt åpenbare – kutt ut unødvendige utgifter, som feks støttemedlemsskap på treningssenter, si opp blad-abonnementer, skift forsikringer, gjør mathandelen smartere (handle for mange dager i slengen), hold oversikt over utgifter osv osv.

Jeg har en grei inntekt nå i permisjonen, og får selvfølgelig bidrag fra pappaen til Frøken.
Ellers er jeg langt i fra noen økonomisk person, men man kan si at jeg bruker lite penger på meg selv – egentlig.

Hva jobber du som/med?
Tadaa! Jobben min er en av grunnene til jeg har valgt og være anonym.
Jeg er utdannet sosionom og jobber i barneverntjenesten. Trives veldig godt i jobben min, uten tvil. Men den tærer også på samvittigheten. Mange barn og hjelpe, altfor liten tid. Men jeg brenner for jobben, og lærer hver dag.
Det er lite som føles bedre enn å faktisk kunne hjelpe barn som har det vondt!
For tro det eller ei, så er det mange solskinnshistorier – men dem hører man sjelden om!

Har du planer for sommeren?
Hadde store planer om å reise på hytten i Trysil og nyte livet der for en stund. Men nå har det dukket opp noe som kanskje utsetter det for en stund. Det kommer jeg tilbake til seinere..

Får vi se et bilde av deg snart?? 🙂
Håhåhå, jeg tror ikke det. Kanskje hvis det kommer over meg en dag. Foreløpig liker jeg og være litt ansiktsløs 🙂

Hvilken farge har du på håret? Beskriv deg selv 🙂 spent på hvem du er 🙂 jeg har et bilde av deg i hodet mitt nemlig 🙂
Wow, hvordan beskrive hårfargen min?! Mellomblond, så absolutt. Men solen gir meg lyse striper. I forskjellig lys ser håret mitt ulikt, noen ganger ser det gyllent ut, andre ganger rødlig. Frisører elsker hårfargen min, hehe. Da jeg skulle klaske på extensions, måtte de trå til med tre forskjellige farger. Blond var en av dem.. hahaha.
Ellers jeg er 172 cm og veier rett over 60 kilo. Blå øyne. Hehe, det ble litt vanskelig og beskrive meg selv.. Har to tatoveringer, en på siden av ryggen og en på ribbeina. Er en kombinasjon av usedvanlig lat og ekstremt aktiv. Har pianofingre, som så absolutt ikke kan spille piano. En smule utstående ører – som jeg etter hvert har begynt å sette pris på.

Til tross for skummelt lite trening de siste årene, har jeg enda en del brukbare muskler. Har hatt mye fysisk jobb tidligere, og skal jo ikke legge skjul på at det er hardt arbeid med en lite Frøken som fyker rundt hele dagen!

Ble bildet klarere nå? 🙂

Dine interesser, hva er det?
For noen år tilbake, var jeg lidenskapelig opptatt av dansing. Men etter jeg brøt sammen av (hater dette ordet) utbrenthet, mistet jeg mange gode sjanser og gav litt opp. det tok meg halvannet år og komme meg skikkelig på beina igjen. Da var lysten borte.
De seinere år har jeg derfor funnet glede i dem jeg er glad i! Er ekstremt sosial av meg (sånn egentlig), konstant selsskapssyk (kunne hatt noen med meg på dass også jeg..) og liker egentlig og pusle på med litt småprosjekter. Som baking, strikking, snekre/male møbler og oppussing.
Og så liker jeg og spise.

Gruer du deg eller gleder du deg til permisjonen er over?
GRUER MEG!! Ååååh, har allerede begynt med det for lengst. For all del – jeg er omtrent arbeidsnarkoman og elsker å jobbe, men etter Frøken kom vandrende inn i livet mitt, har prioriteringene mine helt klart endret seg. Og det faktum at jeg ikke har muligheten til å være hjemme med henne lenger enn til hun er bare et år, knuser hjertet mitt litt.

Hva skjedde i Sør-Afrika? (Her kommer en lang utgreiing – så hvis dere egentlig driter i det – hopp videre, hehe)
Jeg dro med en venninne og to kamerater for og besøke den siste jenten i gjengen vår, som studerte der nede.
Den ene kvelden havnet vi i en bar hvor det bare var lokale, midt i sentrum. Vi skilte oss helt tydelig ut som turister.
Etter en kveld som eskalerte, endte det hele med at kompisen min fikk en kniv rettet mot magen og en ordre om og kjøpe drinker til vedkommende og resten av gjengen hans. Vi stakk ganske fort, etter bartenderen nektet og servere kompisen min – da han så hva som skjedde.
Vi bodde i den tryggeste bydelen i Cape Town, hvor det er overvåkning og vakter over alt. Den ene dagen hadde det vært storm, så alle vakter var forduftet. Idet jeg og kompisen min skal gå inn porten til leilighetshotellet vårt, hører jeg noen si; «Give me your money, og I’ll stab you». Jeg snudde meg forfjamset, og ble dyttet inn i noen busker rett ved. Jeg hadde ikke veske eller lommer – så det var vel klart for fyren at det ikke var noe og hente hos meg. Kameraten min – hoppet han på. Jeg så han kjøre hånden sin gjentatte ganger inn i kameraten min sin mage – fikk panikk og stormet mot dem. Jeg fikk tak i fyren, men da løp han avgårde.
Jeg var skråsikker på at han hadde knivstukket kompisen min, men «heldigvis» hadde han bare et sløvt barberblad, så det ble noen patetiske kutt på magen og på … håndleddet ved pulsåren.

Vi tilkalte politiet, og jeg gav en god beskrivelse av fyren. etter en time kommer de med en fyr som er stort sett det motsatte av det jeg beskrev – han var banket opp og blodig. Det var ingen god følelse.

Hva heter Frøken?
Trommevirvel…. Hun heter Olivia ♥

Da håper jeg svarene var oppklarende, men er det noen flere nygjerrige sjeler der ute, er det bare til å spørre!

14 kommentar to “Svar på spørsmål”

  1. Karina 24. juni 2013 kl. 12:38 #

    Å, så fint navn. Også så passende;) Ellers var det veldig kjekt å bli litt bedre «kjent» med deg. Elsker bloggen din! Måtte le litt da jeg leste at du er sosionom og jobber i barneverntjenesten, siden jeg er og gjør akkurat det samme. Kanskje derfor jeg liker bloggen din så godt…? Hehe. Men misunner deg det at du virkelig elsker jobben din. Var sånn for meg også før. Kan jeg spørre hvor lenge du har jobbet? Jeg nærmer meg fem år og kjenner at det snart er nok…

    • froekenk 24. juni 2013 kl. 18:12 #

      Ååå, så kjent med én fan! 🙂

      Jeg har jobbet i drøye to år i barneverntjenesten. Ble hanket inn før jeg var ferdig med utdannelsen, siden jeg hadde vært der i praksis – og de mente jeg hadde potensiale! Og ja, jeg elsker jobben min. Det er givende, lærerik og viktig! Men det er klart, mye har allerede endret seg siden jeg begynte der.
      Det er mye som gjør arbeidsdagen mye tyngre. Som stor omskiftning av saksbehandlere, trøbbel i kollega-gjengen. Og ikke minst – større arbeidsmengder på samme tid. Flere klienter, flere frister. Bah.

      Men sant skal sies, drømmeyrket mitt er innenfor kriminalomsorgen. Jeg har tidligere jobbet i lavsikkerhetsfengsel og med ungdom i fengsel. Utrolig spennende!

      Jeg lover deg – mistrives du i jobben din, så begynn å let etter noe annet! Du bruker så mye tid på jobb, at det er ikke verdt å ha det kjipt. Heldigvis er jo sosionom-yrket fleksibelt 🙂

      Uansett, masse lykke til! Og det er alltid kjekt og høre fra med-sosionomer 🙂

  2. Lene 24. juni 2013 kl. 14:28 #

    Hei! Nå må jeg bare kommentere igjen.. Moro lesning! 🙂 Nydelig navn på frøkna di! Og, jeg er også sosionom og jobber i barnevernstjenesten (i permisjon nå). Saksbehandler – undersøkelse – ungdomsteam. Vært i bv.tj siden 2006. Artig at det var flere av oss.

    • froekenk 24. juni 2013 kl. 18:14 #

      Takk for det, jeg eeeelsker det navnet 🙂
      Enda en sosionom! Sååå kjekt! Jeg jobber med tiltak og undersøkelse i alle aldre. Er usikker på om jeg skal fortsette i bvtj etter permisjonen (har jobbet på vikariat hele tiden, men har en sjef som er bestemt på og beholde meg), eller om det finnes andre muligheter. Men jeg er bundet av vanlig arbeidstid pga lille Frøken – så vi får se hva tiden bringer… 🙂

  3. pensilje 24. juni 2013 kl. 15:26 #

    Må nesten legge igjen en kommentar her, selv om jeg ikke klarte komme på noen spørsmål selv. Vakkert navn til datteren din! Jeg er av den creepy kategorien leser som har fulgt bloggen din i noen måneder uten å legge igjen kommentarer (fordi jeg ikke kommer på noe å si, ikke med vilje altså).

    • froekenk 24. juni 2013 kl. 18:15 #

      Hahahahahahahahah, creepy! Men det er lov, for all del. Er ikke alltid man blir så inspirert at man har noe man vil ytre hos andre 🙂 Syns uansett det er kjekt med en som følger med!

  4. Hanna 24. juni 2013 kl. 15:27 #

    Ååå, hvordan kunne jeg misse spørsmålsrunden?! Jeg lurer på om det er deg på gravatar-bildet?

    Olivia er et så fint navn! Det var på listen min til Emeline 😉 Nesten litt rart å vite hva hun heter nå, jeg tenker at hun heter Frøken 😉

    • froekenk 24. juni 2013 kl. 18:18 #

      Hehe, lett for 🙂
      Ble sååå glad når Mannen også likte navnet. Etter lang leting, fant vi endelig ett som bare passet perfekt! 🙂

      Det er ikke meg på gravatar-bildet. Jeg snublet over bildet på internett og trodde først det var meg. For noen år siden ble det tatt et ganske likt bilde av meg. En venninne som tok skredder- og søm-utdanning trengte modell (hahahahahaha, jeg – modell… oh lord) for å lage portefølje 🙂

      • Hanna 24. juni 2013 kl. 21:59 #

        Ah, men da er det jo nesten deg, og jeg kan fortsette å tro at du går i rosa korsett til vanlig 😉

      • froekenk 25. juni 2013 kl. 06:29 #

        Hahahahahah, jaaaaa. Gjør det! 🙂 Mye bedre enn virkeligheten 🙂 Går på trilletur i korsett også jeg 🙂

      • Hanna 27. juni 2013 kl. 09:30 #

        Flott! I hodet mitt har du et overdådig navn også 😀

      • froekenk 27. juni 2013 kl. 12:31 #

        Hahahahah, å hjelpes.. Som hva da? 🙂
        Navnet mitt er ikke mye overdådig.. men kjenner ikke noen personlig som heter det samme 🙂

      • Hanna 27. juni 2013 kl. 12:49 #

        Haha, hm, har ikke tenkt på eksempler, men… Anastacia, Evangelina, Alexandra, noe i den duren.

        Men siden du kaller deg Frøken K, regner jeg med at K er første bokstav i fornavnet, så da må det blir… Katharina!

        Hehe, fantasien, altså…

      • froekenk 28. juni 2013 kl. 15:31 #

        Hehe.. så ekstravagant er det ikke.. 🙂 🙂 Og K er første bokstaven i etternavnet mitt 😉
        Men jeg går jo i korsett hver dag, så hvorfor ikke 😉

Legg igjen en kommentar

eksfruer

Om livet sammen med lille frøken.

frrrost

Just another WordPress.com site

sagasteinsdotter.blogspot.com

Om livet sammen med lille frøken.

Henriette Ågren

Journalist. Oslo. Gift. Tvillingmamma til to prøverørsramper.

- Mer enn bare ord -

Just another WordPress.com site

tegnehanne

Om livet sammen med lille frøken.

Om livet sammen med lille frøken.

