8 måneder

1 Jul

Jaja, da var Frøken bikket åtte måneder.

image

Vekt: 9480 gram
Lengde: 72,5 cm

Tjukk og lang, den deiligste kombinasjonen i babyverden. Helsesøster ble imponert at vekten bare fortsatte og stige, til tross for at lille Frøken allerede har krøpet i 1,5 mnd og reist seg opp i 1 mnd. Klarer på egenhånd (med en sikkerhetsvakt hakk i hæl) og klatre opp alle 16 trinnene hos mormoren og morfaren sin. Hun fyker rundt, den lille bollen.

Frydehyler mens hun kryper så fort hun kan, når jeg kommer med jakken hennes eller sier vi skal skifte bleie. Hun lager grimaser til oss, og ler godt av seg selv etterpå.

Tulleler, oppmerksomhetshoster og bruker gråt/sutring bevisst for å få det som hun vil.

Det blir bare tydeligere og tydeligere for meg – hvilken sterk personlighet hun er. Helsesøster bekreftet at hun lå langt foran når det kom til både motorikk og sosiale evner. Det varmer jo et mors hjerte.

Både meg og Mannen er stå, egenrådig, bestemt. Men da vi var babyer, var vi rolige, føyelige og tilfredse… Så hvor Frøken har den stålviljen fra, kan man jo bare undre seg på. Kanskje hun hoppet rett frem til egenskapene hun er ment til å ha.

Og jeg sitter igjen med masse tanker. Om hvor tiden ble av. Om at alt det vonde og slitsomme de første månedene svinner litt hen i minnene, og jeg nesten savner når hun var en liten tynn prikk, som elsket å sovne i mammas armer. Men for all del.
Jeg syns det er så kjekt for hver nye milepæl, og det er deilig med en baby (eller liten pike, føles det som) som endelig er over frustrasjonen, fordi hun kommer seg der hun vil og som oftest klarer å gjøre seg forstått.
Og aller mest; jeg synes det er deilig at vi er ute av den vonde søvn-sirkelen som torturerte både meg og henne.

Nå er det bare fire måneder til hennes første bursdag, og jeg kjenner svetten siler bare jeg tenker på å skulle være så husmor.. Bake kaker og stelle i stand til bursdagsfeiring. Hahah. Jeg får vel begynne og øve meg.

Det må vel bli kvinnfolk av meg også.

Legg igjen en kommentar

eksfruer

Om livet sammen med lille frøken.

frrrost

Just another WordPress.com site

sagasteinsdotter.blogspot.com

Om livet sammen med lille frøken.

Henriette Ågren

Journalist. Oslo. Gift. Tvillingmamma til to prøverørsramper.

- Mer enn bare ord -

Just another WordPress.com site

tegnehanne

Om livet sammen med lille frøken.

Om livet sammen med lille frøken.

