Hverdagsblues

31 Jul

God kveld!

Jeg er litt overalt for tiden. Tankene vandrer. Jeg ler litt, jeg gråter litt. Gjemmer meg under dynen om kvelden og drukner tankene med Harry Potter. Teller dager. Gleder meg og gruer meg.

Gleder meg til høsten. Spiser kjeks, spiller wordfeud med mamma og tøyser med Frøken. Triller turer til jeg får vannblemmer på tærne, drømmer meg bort og snakker med Mannen.

Den eneste som holder hodet mitt over vann, er Frøken. Hvordan det er mulig å være så lykkelig og så sønderknust på samme tid – er et mysterie.

Så derfor gir jeg meg hen til rutiner. Noe fast og forutsigbart. Følger med på klokken, på minutter, på sekunder. Teller inni meg til jeg tror jeg blir sprø.

Gråter enda litt mer i skjul, og smiler når jeg snur meg igjen. Legger planer, er ambivalent og prøver å godta at jeg er blitt tjuesyv år gammel.

Og føler meg ensom. Så altoppslukende ensom, at det verker i kroppen. Så knust at det i blant er vanskelig og puste.

Jeg vet det vil bli bedre. Det føles ikke slik, akkurat nå. Men det vil det.
Det må det.

2 kommentar to “Hverdagsblues”

  1. pensilje 2. august 2013 kl. 04:34 #

    Kjenner meg godt igjen i det du skriver (selv om jeg ikke har noen barn selv).

    De sier at man blir sterkere og at det blir bedre etter at det har gjort vondt. Synes at det kan komme nå.

    Harry Potter hjelper alltid.

    Solidarske internett klemmer

    • froekenk 2. august 2013 kl. 21:11 #

      Tusen takk for det, snille deg.
      Du har helt rett! Det vonde jeg har opplevd tidligere, har jeg forsøkt å bruke til noe fornuftig. Og jeg vil tro jeg er blitt sterkere av det ja. Uten motgang, vet man jo aldri hva man kan klare..

      Jeg skulle ønske det var dobbelt så mange Harry Potter filmer, minst. Det er alltid like trist når jeg er ferdig med den siste..

Legg igjen en kommentar

eksfruer

Om livet sammen med lille frøken.

frrrost

Just another WordPress.com site

sagasteinsdotter.blogspot.com

Om livet sammen med lille frøken.

Henriette Ågren

Journalist. Oslo. Gift. Tvillingmamma til to prøverørsramper.

- Mer enn bare ord -

Just another WordPress.com site

tegnehanne

Om livet sammen med lille frøken.

Om livet sammen med lille frøken.

