Det er over nå

3 Aug

Stillhet.

Det ligger tungt rundt meg, sorgen. Og jeg vet knapt hva som har skjedd.
Eller hva jeg skal tenke. Tro.

Mine lykkeligste dager ble hengende i et kvelende vakum. Jeg kjente at noe var gale. At alle de små detaljene som folk flest ikke legger merke til, ikke stemte. Og stillheten.

Hvor ble du av?

Det skjedde fort. Gradvis. Sakte. Var jeg blind, igjen? Ønsket jeg at alt skulle være bra, så inderlig, at jeg ikke så avgrunnen der nede?

Mente du det ikke, da du sa du elsket meg? Var det bare skuespill, hvordan du lyste opp ved synet av meg – rett før vi skulle ut og feire bursdagen min?
Burde jeg skjønt at det var sorg jeg så i øynene dine – anger, utilstrekkelighet og skam?

Du ringer meg ikke. Svarer ikke når jeg ringer.
Du er feig, klarer ikke se meg i øynene og tilstå.
Så du løper. Og jeg sitter igjen, knust og redd. Og får ikke en gang sagt at nå er det nok.
Men du vet.

Og så er du plutselig der. Sorgen henger tungt rundt oss. Tårene i øynene dine, når vi gjør en slutt på hva som var. Hva som kunne vært.
På hva som kanskje kan bli.
Det vibrerer i luften. Vi elsker hverandre like mye, like fullt. Kanskje vi alltid vil elske hverandre, på en eller annen måte.
Kanskje vi alltid vil klamre oss til håpet om at det kan bli oss to igjen en dag. Kanskje.

Jeg gråter sårt i mørket. Hjertet mitt er så knust, at det er vanskelig og puste.
Jeg må gi slipp på deg, selv om jeg ikke vil. Men du har gjort det umulig for meg og stole på deg.

Jeg vil alltid elske deg. Du gav meg de største gavene i livet, følelsen av å være elsket. Og en liten pike som vil savne deg sårt.

Men nå tar jeg farvel.
For hjertet mitt orker ikke mer.
Jeg elsker deg, likevel.

18 kommentar to “Det er over nå”

  1. Hanna 3. august 2013 kl. 19:40 #

    Sukk! (I mangel på kloke ord.)

  2. nicklasknudsen 3. august 2013 kl. 20:15 #

    Huff, dette var vond lesning 😦 føler sånn med deg ❤ Skal du ha datteren deres 100% (ref: liten pike som vil savne deg sårt) eller vil han se henne på faste tider?

    Jeg håper du igjen blir lykkelig. Det fortjener du virkelig (og du – det kommer du til å bli igjen også. Bare vent!) God klem fra meg ❤

    • nicklasknudsen 3. august 2013 kl. 20:20 #

      Dette er fra Monica Jensen forresten – http://www.monicajensen.org 🙂 skjønner ikke hva som har skjedd, men plutselig kan jeg ikke skrive uten å være innlogget på min wordpress-test-konto :-/

      • froekenk 3. august 2013 kl. 20:46 #

        Hm.. så rart? Jeg sjekket og dobbeltsjekket innstilningene – men alle og enhver skal kunne kommentere – uavhengig av plattform.. Snodig..

    • froekenk 4. august 2013 kl. 19:28 #

      Nå gråt jeg en skvett, av de gode ordene dine!
      Foreløpig vil hun være hos meg 100 %. Hun er for liten til at han kan ha henne en hel helg, og dessuten så er situasjonen litt… ja. Så vi får se hva det blir til fremover.

      Jeg håper lykken vil finne meg igjen, en dag. Selv om det ikke føles sånn akkurat nå.

      God klem tilbake!

  3. pensilje 4. august 2013 kl. 04:07 #

    Er i akkurat samme båt selv. Etter noen år, også 9 måneder med usikkerhet og frem og tilbake tok det slutt tidligere denne uken. Ikke det at jeg vil skrive om meg selv her. Tar det bare opp for å «vise» at jeg føler med deg. Veldig.

    Mange klemmer

    • froekenk 4. august 2013 kl. 19:29 #

      Huff.. Det unner jeg deg virkelig ikke! Da vet vi vel begge dessverre hvor bedrittent dette er..
      Mange klemmer tilbake til deg!

  4. ingvild 4. august 2013 kl. 07:38 #

    Mange, mange, mange varme klemmer til deg.. Vondt å lese, jeg håper du får det bedre snart ❤

    • froekenk 4. august 2013 kl. 19:30 #

      Tusen takk for det, snille snille deg ❤

  5. Hanne 4. august 2013 kl. 19:11 #

    Så trist å høre.. ❤

  6. Lene 4. august 2013 kl. 19:13 #

    Dette er jo bare skikkelig dritt! Dumme hele situasjonen.

    Men jeg vet livet igjen vil smile til deg og din lille frøken. Det vil ta tid bare. Det må ta tid. Og så blir det bra! Bare vent 🙂

    • froekenk 4. august 2013 kl. 19:32 #

      Gi tid tid, var det noen som sa til meg.
      Og jeg regner vel med det vil bli bedre, det må nesten det. Det er bare en så fryktelig mager trøst i disse tider..

  7. Anne-Lise 5. august 2013 kl. 10:38 #

    Å nei!

    Jeg fikk en liten en noen uker etter deg og har fulgt bloggen din hele veien. Føler så utrolig med deg og håper du blir lykkelig igjen snart ❤

    • froekenk 7. august 2013 kl. 17:31 #

      Tusen takk for det, snille deg ❤

  8. Anne-Lise 8. august 2013 kl. 11:15 #

    Satt akkurat ved siden av frøken din på bybanen. Hun og min lille mann vekslet noen ord over barnevognene 🙂

    Sa ikke noe til din far om at jeg har «lest om henne på Internett», hadde hørtes stalkerish og merkelig ut. Ikke vet jeg om din far vet om bloggen engang. Så lot dem leke sammen og prøvde å ikke la det glippe ut at jeg vet hva hun heter 🙂

    Nydelig blid frøken med såå fine blå øyne du har!

    Snart fremme ved lagunen, tar evigheter denne banen!

    • froekenk 8. august 2013 kl. 20:21 #

      Tusen takk! Hun gjør meg alltid i godt humør med det strålende smilet sitt..

      Så morsomt!! Det er bare et fåtall som vet om bloggen, foreldrene mine gjør ikke. Dette blir nesten som en dagbok.. Jeg deler heller med mine nære ansikt til ansikt 🙂

      Men skulle likt og sett gutten din! Min far fortalte om dette treffet før jeg leste kommentaren din – verden er så liten! Hehe. Eller Bergen i alle fall 😉

Legg igjen en kommentar

eksfruer

Om livet sammen med lille frøken.

frrrost

Just another WordPress.com site

sagasteinsdotter.blogspot.com

Om livet sammen med lille frøken.

Henriette Ågren

Journalist. Oslo. Gift. Tvillingmamma til to prøverørsramper.

- Mer enn bare ord -

Just another WordPress.com site

tegnehanne

Om livet sammen med lille frøken.

Om livet sammen med lille frøken.

