Amok, sa du?

7 Aug

Kjærlighetssorgen min (som jeg finner det vanskelig og spøke om enda, naturligvis) – har utløst en pengeforbruk jeg knapt tør og tenke på.

Det blir jo ingen ferie i år likevel… Så da bruker jeg heller pengene, enn å se dem som en hånlig påminnelse på alt som ikke ble.

Jeg mener det.. Et tonn med klær, hårprodukter, smykker, serier på dvd, interiør, klær til Frøken, videokamera, Dolce Gusto-maskin, rullegardiner og… maling.

image

Ved hvert brudd pusser jeg tydeligvis opp. Da eksen min flyttet ut for over 5 år siden, malte jeg alle rom og kjøpte en halv leilighet i møbler (han stakk jo av med halvparten..). I desember da Mannen og jeg brøt første gang – ble stuen fikset. Og nå når det ble endelig.. Har gangen og kjøkkenet blitt malt.

Det er jo bare en måned siden jeg fikk byttet ut alle vinduer og skiftet ut alt det elektriske. Råtne, trekkfulle vinduer og ledninger fra 60-tallet dynket i tjære – forsvant.

image

Jeg har aldri unnet meg selv noe særlig. Jeg var heltidsstudent med to-tre jobber i seks år – siden jeg kjøpte min første leilighet da jeg var nitten og oppgraderte rett før jeg fylte tjueen. Da tillater ikke økonomien særlige sprell.

Men dette er konstruktivt. Det er i alle fall det jeg sier til meg selv.
Jeg føler jeg fornyer livet mitt, meg. Prøver febrilsk og gi slipp på mye av det gamle. Vil ut og videre. Vekk fra vonde minner og enn så lenge døyve de gode. De utløser bare et enda større savn.

Selv om det akkurat nå innebærer mye banning over å tilpasse rullegardiner vinduene mine, maling i håret og et hjem i total kaos.

Kanskje jeg finner roen, eller kanskje jeg bare drukner sorgen min i nye ting. Det spiller ingen rolle, akkurat nå.

Men jeg tar gjerne imot tips til andre måter og komme seg igjennom kjærlighetssorgen på.

Jeg kan jo ikke tappe sparekontoen fullstendig heller.

8 kommentar to “Amok, sa du?”

  1. Monica Jensen 12. august 2013 kl. 19:21 #

    La foreldrene dine passer lille Frøken en natt – med god samvittighet. Inviter venninner over. Sett på musikk som gjør deg GLAD, drikk noe sprudlete som du synes er GODT, ta på deg klær du føler deg SEXY i og LE sammen med jentene. Du glemmer kanskje ikke kjærlighetssorgen fullstendig, men du vil garantert smile litt dagen derpå – for ikke å snakke om at for akkurat den ene kvelden er hodet ditt et heeelt annet sted. Å flørte litt er faktisk også lov 😉 Kanskje det siste som frister nå, men kanskje lysten for litt blikkontakt, en prat i baren, en dans eller noen smil dukker opp der og da 🙂

    Ellers har jeg brukt musikk vanvittig mye. Først musikk som du griner deg i hjel av. Skikkelig synd på seg selv-sanger. Deretter sanger som gjør deg skikkelig forbanna. Sånne jeg er alt for bra for deg-sanger, du er en jævla pikk, jeg har de bedre uten deg-sanger. Til slutt avslutter du med sanger som gjør deg så sykt glad. Dette kommer til å gå så bra, jeg er best og jeg er jævla stolt av meg selv, haha-sanger! GULL verdt!

    Les dette blogginnlegget: http://www.monicajensen.org/2011/01/i-musikk.html

    Lykke til snuppa =) Du får i hvertfall en fresh garderobe og et fint hjem 😉

    • froekenk 13. august 2013 kl. 17:34 #

      Dagen er planlagt allerede – konsert med Kaizers den 31. august med noen venninner… Åååååå, jeg gleder meg fryktelig mye! Her var det mange gode tips, som jeg skal følge til punkt og prikke 🙂
      Og du? Hvis du noensinne kommer til Bergen – så hadde det vært kjekt å møte deg! Jeg tror vi kunne hatt det fryktelig gøy sammen! 🙂

  2. pensilje 13. august 2013 kl. 14:35 #

    Fra en hjertesorger til en annen (og, som du vet, en som liker å gjøre fysiske modifikasjoner for å «glemme»): you go girl, noen ganger er fornyelse akkurat det men trenger, og hvis ingen ting annet har du jo vært fryktelig effektiv, og kjærlighetssorg eller ikke, vil du jo ha et nytt og fint hjem til deg og Frøken. Det er ikke ingen ting, og heller noe å være stolt av.

    • froekenk 13. august 2013 kl. 17:33 #

      Der rasjonaliserte du hele opplegget for meg 🙂 Og fint blir det!

  3. Hanna 13. august 2013 kl. 16:41 #

    Huff da. Jeg brukte å gjøre noe drastisk med meg selv som å klippe av meg det lange håret og sånne ting… Du er mer fornuftig som pusser opp leiligheten! (Jeg så ikke akkurat bedre ut med kort hår.) Jeg bruker også musikk, men da sinna tenåringspop, type jeg-har-det-så-mye-bedre-enn-deg-musikk og jeg-ser-mye-bedre-ut-enn-den-nye-dama-di-musikk 😉 Personlig synes jeg det er best å kjenne på følelsene og bli ferdig med det.

    Og ja, kom deg ut med venner, kos deg og ha det gøy!

    • froekenk 13. august 2013 kl. 17:32 #

      Ja, det er jo absolutt best å bare kjenne på følelsene og bli ferdig med det. Det er vel en av de tingene jeg øver på og bli bedre til! Ja, og så det og faktisk støtte meg til de som står meg nært – og ikke bare late som om alt er så fint hele tiden..

  4. Monica Jensen 13. august 2013 kl. 20:25 #

    sv:

    Ååja, DET tror jeg også vi hadde hatt. Jeg sier ifra hvis jeg plutselig er i de områder, så får du gjøre det samme om du er på østlandet 🙂 Nyt jentekvelden og slipp deg løs litt. Jeg tror du trenger det 😉 Klem til deg 🙂

Legg igjen en kommentar

eksfruer

Om livet sammen med lille frøken.

frrrost

Just another WordPress.com site

sagasteinsdotter.blogspot.com

Om livet sammen med lille frøken.

Henriette Ågren

Journalist. Oslo. Gift. Tvillingmamma til to prøverørsramper.

- Mer enn bare ord -

Just another WordPress.com site

tegnehanne

Om livet sammen med lille frøken.

Om livet sammen med lille frøken.

