Og dette er dagene

21 Aug

Så. Noen ganger må jeg riste av meg det vonde. Bestemme meg for hvordan dagen skal være. Noen dager funker det, andre ikke.
Men det er klart, det er ikke så enkelt å bare være trist og lei når man har en liten én som dette

image

Her hjemme begynner jeg å få smålig panikk for at jeg bare har tre små måneder igjen av permisjonen, og Frøken skal begynne i barnehagen. Det er tusen ting som burde gjøres, etter denne halvrenovasjonen (som forøvrig ikke er heeeelt ferdig enda). Men jeg klarer ikke gjøre annet enn å nyte øyeblikkene. Jeg klarer ikke å la være og studere den lille gode, jenten min. (Sjekk sovehåret! Ååååå, smelt..)

image

Er det ikke sprøtt? Å elske noen så høyt, at hjertet ditt nesten sprekker? At du ville gått i døden for noen, uten tvil eller nøling?
Jeg nyter hver «mamamamamama» jeg får, hvert smil, hver latter. Hver gang hun kryper i superfart bortover gulvet, fordi jeg later som jeg skal fange henne. Og når hun snur og kryper etter meg, for å «ta meg» – mens hun ler og hyler av fryd. Og når hun er glad, smiler hun til ansiktet nesten sprekker, og beina går i hundre, som en hale hun logrer med.

Kan man virkelig være så heldig?

Snart er hun ti måneder. Min baby. Som snart fyller år.
Åh, som jeg gleder meg til alle de andre årene også.

 

 

Legg igjen en kommentar

eksfruer

Om livet sammen med lille frøken.

frrrost

Just another WordPress.com site

sagasteinsdotter.blogspot.com

Om livet sammen med lille frøken.

Henriette Ågren

Journalist. Oslo. Gift. Tvillingmamma til to prøverørsramper.

- Mer enn bare ord -

Just another WordPress.com site

tegnehanne

Om livet sammen med lille frøken.

Om livet sammen med lille frøken.

