Høst og oppussing

13 Oct

Nå begynner endelig ting og komme mer på plass her hjemme! Verdens snilleste kamerat har lagt flisene på terrassen og jeg er helt ferdig led å male vegger! Klapp på skulderen til meg selv, siden all maling har foregått etter leggetid for Frøken. Nå gjenstår «bare» å male lister (det er treigt kosearbeid) og bytte ut døren til Frøken i en mer solid og lyddempende variant.. Kvelden skal brukes til å vaske flisene, for de er jo egentlig mye mer mørk enn hva det ser ut til på bildene.

image

image

Så straks foreldrene mine er hjemme, får jeg hjelp til å få den jæ*** terrassesofaen som har stått og støvet ned i stuen i over 2 måneder. Så blir det høstrengjøring, fjerning av eksen sine ting og til slutt: avslapning uten å føle at kaoset kveler meg.

Ellers går dagene i kos og lek med Frøken, og oppussing på kveldene. Ja, pluss litt sosialt samvær hvor jeg legger malekosten på vent og en del telefonsamtaler med venninner.

image

image

Den kommende uken skal kaoset i hjemmet vekk, og så skal jeg bare glede meg til lørdagen. Da skal «flokken» samles! Vi er tre venninner og to kamerater som har vært en gjeng lenge, men vi har fått et nydelig tilskudd til flokken – da jeg opererte som Kirsten Giftekniv for noen år siden – og det resulterte i giftemål og barn.
Jeg har barnevakt hele natten, så håret skal slåes ut og mengder med vin skal inntas. G L E D E R meg, sånn i tilfelle noen lurte.

Nå sjekker jeg ut for kvelden. Vask av terrasse, julebrus og en film står på agendaen for resten av dagen.

10 kommentar to “Høst og oppussing”

  1. Monica Jensen 13. oktober 2013 kl. 19:49 #

    Jenta di er så nydelig ❤

    Tusen takk for flere koselige kommentarer den siste tiden. Du er HERLIG! Jeg har ikke rukket å svare, men har tenkt på det flere ganger. Hvis (når) jeg tar turen til Bergen, skal vi sees. Jeg tror vi kunne fått en helaften sammen. Så må du si ifra hvis du plutselig tar en svipptur til østlandet 🙂

    Kos deg neste helg. Det fortjener du! 🙂

    Stor klem

    • froekenk 16. oktober 2013 kl. 17:38 #

      Vi har en deal, Monica! Hadde vært SÅ gøy med en helaften! 😉

      Ha en vidunderlig uke 🙂

  2. Hanna 14. oktober 2013 kl. 13:15 #

    Skal si du holder deg opptatt! Hvis du føler for en «ferie» må du gjerne komme hit og legge fliser i gangen vår 😉 Jeg stiller opp som barnevakt, hehe!

    O er så søt! Og den jakken var jo bare helskjønn!

    • froekenk 16. oktober 2013 kl. 17:39 #

      Takk!! Den er fra Newbie sin Kappahl, falt helt for den!

      Hahah, jeg er mer duganes til maling. Jeg så på kompisen min mens han holdt på, men tviler på resultatet hadde blitt like bra om jeg gjorde det.. Men hvis du tar sjansen, så! 😉

      • Hanna 16. oktober 2013 kl. 20:38 #

        Det trengs litt maling her også 😉

      • froekenk 17. oktober 2013 kl. 09:44 #

        Jeg gir en lyd når jeg er på østlandet, hehe.

  3. Latte&Lullabies 14. oktober 2013 kl. 18:59 #

    Jeg tror det der blir kjempebra 🙂

    • froekenk 16. oktober 2013 kl. 17:39 #

      Det tror jammen jeg også! 😉

  4. Karina 15. oktober 2013 kl. 16:55 #

    Så utrolig flink du er! Hvordan kjennes det nå når du begynner å komme i orden hjemme? Vet du håpet at det skulle føre til mindre kaos inni deg også… Jeg håper at det virker!

    Ellers må jeg bare si at Frøken er helt nydelig! Men det visste du jo:)

    Ønsker deg en fin uke!

    • froekenk 16. oktober 2013 kl. 17:41 #

      Takk, snille du 🙂
      Jo, ja… Jeg må vel innrømme at kaoset er stilnet litt på innsiden! Det er ikke helt optimalt, men jeg håper det resterende malingsrotet vil gjøre meg tipptopp igjen. Så godt det lar seg gjøre, hehe 🙂

Legg igjen en kommentar

eksfruer

Om livet sammen med lille frøken.

frrrost

Just another WordPress.com site

sagasteinsdotter.blogspot.com

Om livet sammen med lille frøken.

Henriette Ågren

Journalist. Oslo. Gift. Tvillingmamma til to prøverørsramper.

- Mer enn bare ord -

Just another WordPress.com site

tegnehanne

Om livet sammen med lille frøken.

Om livet sammen med lille frøken.

