Og alt som står igjen – er meg

22 Oct

Regn, regn, regn.

Som vasker vekk sorgen. Skyller vekk det vonde. Og som blottlegger alt som er igjen.

Jeg skyver vekk mye, dessverre. Holder pusten i påvente av neste trekk. Mitt eller hans. Men jeg lever likevel. Tar de avgjørelsene som er riktig for meg, endelig. Føler at jeg har kontroll over meg selv igjen, på grunn av og til tross for.

Ofte skal det ikke mye til at det nygrodde såret åpner seg igjen. Og det verker nesten like mye som det alltid har gjort. Så oppslukende og pulserende.
Men jeg har falt til ro. Med avgjørelsen jeg tok, med avgjørelsene jeg må ta. Med å ta farvel til mitt livs kjærlighet og ønske forandring velkommen tilbake.

Igjen er tomrommet. Den plassen han etterlot. Både i hjertet og i hjemmet. Og jeg savner noen som er glad i meg, noen som holder hodet mitt over vannet, når jeg selv ikke har krefter til det og en som kysser meg god natt.

For ensomheten er fortærende. Og følelsen av å ikke være god nok. Ikke bra nok. Utilstrekkelig og lite verdt. Det setter sine spor overalt. For ensomheten har nådd øynene mine, og hver dag må jeg ta et valg om hvordan jeg vil livet mitt skal være.
Og noen ganger – bare noen – så fortærer det meg.

Imens skyller regnet vekk sorgen. Og alt som står igjen – er meg.

2 kommentar to “Og alt som står igjen – er meg”

  1. Karina 27. oktober 2013 kl. 07:10 #

    Jeg er sikker på at du er mer enn god nok…den beste i verden for din lille Frøken! Jeg skulle ønske at ting var annerledes for deg. For dere begge. Eller alle tre. Jeg ser på min lille familie og tenker at livet er urettferdig. Håper at det vonde snart blir mindre vondt. At sårene etterhvert rives mindre og sjeldnere opp. Jeg er sikker på at du fortjener all verdens lykke.

    Sender deg nok en klem og håper at du får en god dag i regnet

    • froekenk 14. november 2013 kl. 21:11 #

      Tusen takk for en kjempefin kommentar. Jeg har lest det tre ganger, og hver gang får jeg tårer i øynene, hehe.
      God klem til deg, snille Karina! ❤

Legg igjen en kommentar

eksfruer

Om livet sammen med lille frøken.

frrrost

Just another WordPress.com site

sagasteinsdotter.blogspot.com

Om livet sammen med lille frøken.

Henriette Ågren

Journalist. Oslo. Gift. Tvillingmamma til to prøverørsramper.

- Mer enn bare ord -

Just another WordPress.com site

tegnehanne

Om livet sammen med lille frøken.

Om livet sammen med lille frøken.

