Gratulerer med dagen, min elskede datter

30 Oct

Tenk. For nøyaktig ett år siden, faktisk på minuttet, ble du født. En solfylt tirsdagsmorgen, kl 08:48, fikk du se den vakre verden for aller første gang.
Og jeg?
Ble aldri den samme igjen.

SONY DSC

Tenk at du skulle bli den som ville vise meg hvordan det virkelig er å elske noen. Så høyt, så betingelsesløst, så inderlig.

2012-11-03 11.01.34

Du kom bare to dager etter termindato. Jeg trodde jeg hadde to uker igjen. Jeg tok livet knusende med ro. Strøk over magen og kjente deg bevege deg – der du lå så trygt inne i magen min. Det øyeblikket du kom til verden, var mitt lykkeligste øyeblikk, men også det mest skremmende.
Du skjønner det, min elskede datter – fra du satte dine bein i denne verden – har hjertet mitt vært på utsiden av kroppen. Et hjerte som umiddelbart ble fylt av så mye kjærlighet at jeg trodde det ville eksplodere.

wpid-20130228_125626.jpg

Og i 365 dager, har jeg fått den ubeskrivelige æren av å lære deg og kjenne. Selv om jeg kjenner deg ut og inn, slutter du aldri og overraske meg. Du slutter aldri å glede meg, du slutter aldri å gi livet mitt mening eller dagene mine solskinn.

Jeg beundrer deg så grenseløst. En liten sjel, som er så tøff og nysgjerrig på livet – men samtidig så sårbar og undrende. Du gleder alle med ditt nærvær og sjarmerer alle med ditt smil, når du rynker på nesen. Du har mestret alt på egenhånd, uten at jeg har presset deg til noe. Du er en solstråle uten like, og kan bli så sint at du rister. Latteren din fyller alle rom, og gleden du sprer er det aldri nok plass til.

SONY DSC

Du tok for lenge siden dine første steg, men det er først for ti dager siden du virkelig begynte å gå. Hver gang du sier «mamma», blir hjertet mitt større og jeg elsker deg enda litt til – selv om jeg ikke tror det er mulig.

image

Du er det største som har skjedd meg, og jeg vil elske deg til den dagen jeg ikke lenger er. Jeg vil alltid være takknemlig for at du elsker meg så betingelsesløst og for at du har lært meg hvordan man elsker. Jeg vil alltid være takknemlig for at du lar meg våke over deg, for at du gjør meg stolt bare ved å være akkurat den du er – og for at du gir livet mitt en mening.

Men mest av alt – så er jeg takknemlig for at akkurat du er min datter og fordi du lar meg elske deg.
Herfra til evigheten.

wpid-20131013_130206.jpg

Gratulerer med dagen, min elskede datter!

10 kommentar to “Gratulerer med dagen, min elskede datter”

  1. pensilje 30. oktober 2013 kl. 09:19 #

    Gratulerer med dagen til Frøken! (og litt til mamma også, som sikkert er kjempe stolt 🙂

    • froekenk 14. november 2013 kl. 21:10 #

      Gjett om! Hehehe.
      Tusen takk for gratulasjon 🙂

  2. Hanna 30. oktober 2013 kl. 11:40 #

    Gratulerer med dagen, søte O! 😀

    • froekenk 14. november 2013 kl. 21:09 #

      Takk for det, søte Hanna! Kos fra O sendes til deg 🙂

  3. Steinsdotter`s Saga 30. oktober 2013 kl. 14:13 #

    Gratulerer så masse med dagen til begge 2 🙂

    • froekenk 14. november 2013 kl. 21:09 #

      Takk for det, snilleste du! ❤

  4. Hakunamatatablogg 1. november 2013 kl. 20:54 #

    Så utrulig fint skrive, blei heilt rørt eg 🙂 gratulerer med dagen!

    • froekenk 14. november 2013 kl. 21:09 #

      Tusen takk for fine ord! ❤

  5. Monica Jensen 26. november 2013 kl. 10:51 #

    Jenta di er nyyyydelig ❤ Gratulerer med dagen som var, vakre du ❤

    • froekenk 26. november 2013 kl. 21:20 #

      Tusen tusen takk, søte deg! ❤

Legg igjen en kommentar

eksfruer

Om livet sammen med lille frøken.

frrrost

Just another WordPress.com site

sagasteinsdotter.blogspot.com

Om livet sammen med lille frøken.

Henriette Ågren

Journalist. Oslo. Gift. Tvillingmamma til to prøverørsramper.

- Mer enn bare ord -

Just another WordPress.com site

tegnehanne

Om livet sammen med lille frøken.

Om livet sammen med lille frøken.

