Jada, så…

9 Dec

Vel, hva kan jeg si? Her er det lite som foregår, annet enn en supertravel jobb, kvalitetstid med hun lille og en utslitt mamma på kveldstid.

image

For om dagen er jeg superstresset og mye oppgitt. Som den morgenen da alt gikk galt og jeg endte med å kjefte på en middelaldrende mann fordi han spadde snø midt i veien, for å få ut bilen sin ut et HELT annet sted. Jeg blåste meg opp i ti minutter, for jeg unleashed the dragon og lot han få alt av frustrasjoner dynget over seg. Jeg avsluttet med en «god morgen til deg og» riktignok, men det tror jeg han aldri registrerte.
Banneordene fortsatte og fly bak rattet der jeg havnet i en mega-kø, og for hvert minutt som gikk, bare tenkte jeg på at det ble ett minutt mindre kvalitetstid med Frøken.
Dårlig mamma-samvittighet eller?

Ellers er jeg godt fjern om dagen. Denne ammetåken tar visst aldri slutt, selv om det er 7 måneder siden den fadesen. Våtservietter i kjøleskapet, juice-bokser i kontorskuffen og jeg glemmer navn på kollegaer rett som det er.

image

Da hjelper det ikke at når det plutselig er lørdagkveld, og jeg skal «bare ta ett par glass vin» med en venninne og hele kvelden ender opp med at jeg foretar en nokså sjanglende jakt etter taxi, og må lukke ett øye for i det hele tatt kunne tyde hva som står på mobilen. Og det er ikke verdt å nevne hvordan dagen derpå blir da…

Og julegaver? Har ikke begynt å tenke på det engang! For i hverdagen har jeg ikke ett minutt ledig, hverken til å fjerne overflødig maskara fra øyelokket (…) før møter eller å huske å ta med meg bilnøkkelen som fortsatt står i tenningen.

Leggene mine har aldri vært mer neglisjert, jeg føler meg som en tømmerhugger hver morgen etter dusjen og lurer på hvor lange hårene egentlig kan bli. Jeg kjøper nye sokker, siden jeg aldri orker å finne to like i skuffen min og bodylotion er blitt et fremmedord til den grad at leggene mine er blitt to inntørkede pinner (med hår).

image

Hver kveld fantaserer jeg om å kunne ansette en person til å smøre Frøkens matpakke og jeg bruker uendelig mye energi til å kjenne på hatet for nettopp det gjøremålet. Jeg ville heller rensket reker på heltid og hatt hårnetting som arbeidsuniform. Og en tredje brystvorte. Nesten i alle fall.

Da er det godt å kunne stenge verden ute for ett lite øyeblikk, mens jeg begraver meg under dynen, gnager på kakemenn og ser på Sons of anarchy. For viten om en ny, kaotisk morgendag – kan ta motet fra hvemsomhelst.

Men jeg har det bra i alle fall!

6 kommentar to “Jada, så…”

  1. Monica Jensen 9. desember 2013 kl. 21:10 #

    Phu! Den kjente tidsklemma! Den har jeg kjent på også! Med forever skal jeg forhåpentligvis slippe den. Kanskje vi bør bli kollegaer? 😀 Lykke til i en hektisk hverdag, søte deg. Snart er det JUL, og da kan du få litt etterlengtet kvalitetstid med lille frøken. Det er grusomt å leve med den kronisk dårlige samvittigheten, både over barnet sitt og jobb! Klem til deg ❤

    • froekenk 10. desember 2013 kl. 17:37 #

      Takk for gode ord! Jeg vurderer å bare finne en måte og overleve på, om jeg går ned til 80 % stilling.. Med huslpn og billån og studielån MÅ jeg bare ha full kontroll på hva jeg får inn hver måned. Så får kokkelure ut en løsning.. hehe.
      Snart jul, ja!!!! ♥♥

  2. Hanna 9. desember 2013 kl. 21:35 #

    Æsj, kjenner meg igjen. Luksus som myk og hårfri hud er noe jeg hadde en gang i 2009. Har funnet ut at det ikke er noen vits å stresse hvis man er fanget i tidsklemma, ingenting går raskere av den grunn 😦

    • froekenk 10. desember 2013 kl. 17:38 #

      Nja njo. Jobben min har en del tidsfrister, så bare med å måtte forholde meg til det – øker stressnivået noen hakk 🙂 Men det er vel en kombo av liten tid og ett distré hode, som gjør meg så kaotisk.. hehehe

  3. Steinsdotter`s Saga 10. desember 2013 kl. 00:03 #

    Det hender leggene mine er hårete i blant, og jeg kan dessverre ikke skylde på tidsklemma 😛 bare latskap :O

    Som Monica sier, nå er det snart jul! Bare kosemose tid!
    Her blir det barnefri jul og det blir weird, men sikkert stille og rolig 😉
    Skal prøve nyte det som best.

    Masse klem.

    • froekenk 10. desember 2013 kl. 17:40 #

      Ja! Juuuul, som jeg ELSKER! Oi, blir sikkert rart uten jenten din der.. Men dere koser dere sikkert halvt fordervet selv om, håper jeg! 😉

Legg igjen en kommentar

eksfruer

Om livet sammen med lille frøken.

frrrost

Just another WordPress.com site

sagasteinsdotter.blogspot.com

Om livet sammen med lille frøken.

Henriette Ågren

Journalist. Oslo. Gift. Tvillingmamma til to prøverørsramper.

- Mer enn bare ord -

Just another WordPress.com site

tegnehanne

Om livet sammen med lille frøken.

Om livet sammen med lille frøken.

