Jule-kaos.

14 Dec

I helsikken, det er så vanvittig slitsomt med desember! Et tonn og gjøre på jobben, julebord (ergo flere dagenderpå) og julegavehandel! (I bakfylla)…

I går var det julekos på jobb, før de yngste av oss heiv oss ut på byen. Takket være det salte pinnekjøttet, drakk jeg like mye vann som vin og var ikke så aller verst i formen.
Bakdelen med å ikke være full, er at man får med seg så mye mer. Som da min ene kollega skulle introdusere meg for en av hennes kamerater. «Tore, dette er HUN jeg snakket om, hils på (insert my name). Jeg døde.
Plutselig innså jeg at jeg var havnet midt i spleisehelvetet.

Misforstå meg rett; det er fint om noen vil spleise meg med noen. Men for guds skyld – gjør det uten at noen av partene vet det!

Så med den kleine introduksjonen, erklærte hun altfor høyt at hun kunne peke ut alle de andre single kompisene sine. Jeg gav henne en klem og gikk sporenstreks til baren, bestilte meg ett glass rødvin og fyrte målrettet ut på røykeområdet.

Etterhvert som kvelden gikk, kom jeg i snakk med denne fyren som jeg visstnok skulle spleises med. Da var det lavmælt klapping på andre siden av bordet og fire superfornøyde damer som satt med store øyne og tolket alle kroppssignalene som ble sendt mellom meg og han.

De skulle bare visst at rett før entusiasmen deres brøt ut i lyd og klapping, hadde jeg allerede myglet på denne – sikkert hyggelige – men oi så kjedelige mannen.

Så i dag har jeg vært sliten. Ikke dårlig, men fryktelig trøtt. Jeg tok med meg Frøken på julegavehandel, men selv bestukket med en bolle og en bamse-varmeflaske (…) lot hun seg ikke tøyle. Det ble hyling i køer og tøyse-gråt når hun ikke fikk alt hun så i butikken.
For all del, jeg skjønner henne. Jeg kunne tenkt meg og gråte en skvett og hyle av å stå i kø.

Snart er dagenderpå over. Og jeg har lært to viktige ting i dag;
1) Ikke dra på julegavehandel med en 13 måneder gammel jente.
2) Siden man likevel blir sliten dagenderpå, skal jeg heretter bøtte nedpå med vin – slik at jeg unngår og plukke opp alle pinlige nøyanser i løpet av en kveld på byen (les: åpenlys spleising).

Nå har jeg har sunket nedi sofaen, med to blader, en haug med sjokolade og et digert teppe. Her blir jeg til natten tar meg.

3 kommentar to “Jule-kaos.”

  1. Tone 15. desember 2013 kl. 10:50 #

    åå, jeg liker deg så godt!! Håper jeg tilfeldigvis møter deg engang så frøknene våre kan bli venner 🙂

    • froekenk 18. desember 2013 kl. 19:35 #

      Det håper jeg også! Du får rope ut om du ser Frøken 🙂 Så kunne vi bitchet litt om å være alenemor, haha.

      • Tone 19. desember 2013 kl. 14:29 #

        Haha, jeg skal gjøre det vettu! Begynne å se etter henne hver gang jeg er på butikken eller bybanen eller noe sånn 😛

        Tror vi kan finne myyyye å bitche om! 😉

Legg igjen en kommentar

eksfruer

Om livet sammen med lille frøken.

frrrost

Just another WordPress.com site

sagasteinsdotter.blogspot.com

Om livet sammen med lille frøken.

Henriette Ågren

Journalist. Oslo. Gift. Tvillingmamma til to prøverørsramper.

- Mer enn bare ord -

Just another WordPress.com site

tegnehanne

Om livet sammen med lille frøken.

Om livet sammen med lille frøken.

