Hverdag og spørsmål og sånn.

18 Dec

Vet dere, hver kveld drømmer jeg om å bli millionær. Ikke nødvendigvis for å kjøpe drømmehuset eller shoppe meg ihjel, men fordi da kunne jeg ansatt noen til å smøre matpakken til Frøken.

Neida, så.

image

Frøken er endelig frisk (igjen), så det betyr jobb igjen og et halvt tonn med arbeid som venter. Det er ikke som om noen gjør det for meg, mens jeg skifter diarébleier av en annen verden og tørker snørr til gullmedaljen. Sånn sett var det enklere før, med en deltidsjobb hvor du bare var én av veldig mange.

Nå er straks julegavene i boks, men det har kostet blod, svette og tårer. Stolene jeg maler har blitt neglisjert, og jeg strikker i gjennonsnitt fem masker per kveld på babyteppet til nevøen min som melder sin ankomst i april/mai en gang.

image

Og jeg som gledet meg til julaften! Min favorittid på julaften er morgenen. Du vet, når du står opp med alle forventningene ulmende i magen, til julesokken fra din mor fylt av godsaker – selv om du faktisk er tjuesju år, disney-kavalkade og god stemning. Og så julelunsjen da. Det absolutte høydepunktet. Hele familien samlet rundt bordet, med god tid, deilig kakao og altfor mye god mat.

Venter dere på et antiklimaks?

Here it goes; jeg har blitt satt opp til å jobbe på julaften. Akkurat i favoritt-tiden min. Så jeg rekker vel akkurat hjem til lunsjen, med mindre noe akutt skjer. Det var vanskelig å svelge den pillen da jeg fikk beskjed. Aller mest fikk jeg lyst til å gråte noen modige tårer som det barnet jeg egentlig er, men satte isteden opp et tappert ansikt og trøstet meg med at da fikk noen andre kollegaer kose seg med sin familie.

Men for all del. Jeg har en god familie som venter på meg. Jeg er på jobb i tilfelle noe forferdelig skjer i andre familier, der kanskje julaften aldri er en gledens dag. I min jobb får man perspektiv med på kjøpet. Det er ikke alle forunt.

Vel, nå «venter» et fjell med rene klær på og bli brettet. I flere dager har jeg vært sjeleglad for at det ikke stikker av. Åh, gledene ved hverdagslivet…

Og siden jeg er litt elendig om dagen til å svare på mailer jeg får med spørsmål og annet knask – så tenkte jeg og åpne opp for spørsmål her og heller være snill pike og gi noen ærlige svar.
Så fyr løs! Alt er lov!

Over og ut, Husmoren.
(sukk)

7 kommentar to “Hverdag og spørsmål og sånn.”

  1. Karen Marie 18. desember 2013 kl. 19:18 #

    Jippi!
    Eier du eller leier du?
    Hva ønsker du deg til jul?
    Kan vi få se bilder av hjemmet ditt?
    Har du noen i sikte for tiden?
    Hvor ser du seg selv om 5 år?
    Hva er du utdannet som?

  2. Hanna 18. desember 2013 kl. 19:45 #

    You and me both, sistah! Jeg skal også jobbe til lunsjtider på julaften, men jeg er bare sjeleglad for at jeg slipper å jobbe kveld etter 1. og 2. juledag i år 😀 Jeg var også satt opp til å jobbe nyttårsaften og 1. nyttårsdag, men det var noen ivrige sjeler som ønsket litt ekstra penger som stilte villig opp for de vaktene 🙂

  3. Karina 20. desember 2013 kl. 22:22 #

    Uff, stakkars deg! Håper det blir en stille dag på jobb og at du kommer deg hjem på slaget tolv! Rart at ingen med eldre barn el.l. tilbyr seg å jobbe..! Jaja, du får trøste deg med at det blir lenge til neste gang!

    Hmmm. Jeg spør i vei jeg, men du får bare ignorere spørsmål du ikke vil svare på!

    Hvordan har det å bli mamma endret deg i jobbsammenheng? Opplever du at den psykiske belastningen har økt?
    Hva er problemet til/ med pappaen til frøken?
    Har frøken kontakt med pappaen sin eller hans familie?

    Så vil jeg bare benytte anledningen til å ønske deg god jul! Også håper jeg at 2014 blir et bra år for seg på alle måter! Rart å kjenne deg litt uten å kjenne deg! Det lurer jeg forresten også på: er du redd for at noen du kjenner snubler over bloggen din?

    Klem til deg!

  4. Dina 21. desember 2013 kl. 18:22 #

    Okey, bare lurer på noe jeg så jeg bare spør! 🙂
    Hvordan synes du livet er nå etter du har blitt mor kontra før? Hvilke land har du vært i? Kan du beskrive deg som person?? Både de positive sidene og de negative??:-)

  5. Monica Jensen 21. desember 2013 kl. 23:28 #

    Shit, jeg er jo så nysgjerrig på så himla mye – også på ting du ikke er så keen på å svare på, så vet ikke om jeg skal gå der…. 😀

    1) Jeg lurer også på om O har kontakt med pappaen og familien hans?
    2) Har du noen i kikkerten om dagen?
    3) Føler du at det går rette vei ift følelsene for xen?
    4) Har lille frøkna di begynt å prate?
    5) Har du det bra? ❤

    Klem fra meg – og riktig god jul ❤

  6. Lene 22. desember 2013 kl. 11:54 #

    Hei hei 🙂

    Jeg gleder meg over nye innlegg. Har jo «fulgt deg» i over ett år nå.
    Spennende å høre hvordan det går med deg og din lille frøken.

    Jeg har ingen spørsmål (utover et par av de som er stilt ovenfor), men jeg
    må si at jeg koser meg mest med hverdagsinnlegg om jenten din! Jeg har jo ei som er
    Akkurat på samme alder og kjenner mye igjen.

    Ønsker deg og dine en riktig GOD JUL! Og alt godt i året som kommer!

    Klem fra Lene

    • froekenk 30. desember 2013 kl. 22:44 #

      Sååå koselig at du følger med!! 🙂
      Håper du har hatt en strålende jul og at du og dine får et fantastisk godt nyttår ♥♥
      Stor klem fra meg

Legg igjen en kommentar

eksfruer

Om livet sammen med lille frøken.

frrrost

Just another WordPress.com site

sagasteinsdotter.blogspot.com

Om livet sammen med lille frøken.

Henriette Ågren

Journalist. Oslo. Gift. Tvillingmamma til to prøverørsramper.

- Mer enn bare ord -

Just another WordPress.com site

tegnehanne

Om livet sammen med lille frøken.

Om livet sammen med lille frøken.

