Hverdagen, gitt.

14 Jan

Jada, så. Jeg har hatt Man-flu igjen og jeg kan love deg det er tungt å være alenemamma full i feber og andre vondter, mens man prøver å underholde en ettåring. Jeg har blitt kjent med en ny side av meg selv, for å si det sånn. Jeg fikk to dager med følelsen av å være noenlunde frisk, før jeg fikk omgangssyken. Bare for å illustrere hvordan det er som grisesyk alenemamma; Jeg står sjanglende og prøver å få kledd på henne ferdig om morgenen, før jeg løper mot toalettet akkurat i tide og kaster opp. Bak meg kommer lille Frøken, og der står hun og danser litt mens hun ler og klasker meg på skulderen.
Jeg trodde morgenens levering i barnehagen skulle ta knekken på meg, men jeg nådde heldigvis hjem igjen akkurat i tide til å kaste opp igjen. Selv i den verste kvalmen og magekrampene, så måtte jeg smile av synet av lille Frøken som stod der dansende og gav meg high fives på skulderen, mens jeg kastet opp til jeg brølte.

image

Rett før jeg bel syk (igjen), gjorde jeg en tabbe med stor T. Jeg fikk meg et abonnement på hbonordic. Så takk og farvel til virkeligheten! Jeg er nemlig ikke av typen som laster ned ting i hytt og gevær. Kanskje mest fordi jeg ikke har orket å sette meg inn i hvordan det fungerer. Så jeg ligger litt «etter» på seriefronten. Alt jeg har sett, har jeg enten sett på NRK eller kjøpt på dvd. Men nå dere. True Blood sesong 6 ble sett på to dager. Jeg er hekta!

Ellers kan jeg meddele at svært lite er skjedd. Bortsett fra at det er ufattelig tungt å være alene med en ettåring når man er syk, at det er vondt å bli tilbudt smakeprøve på sushi på Rema 1000 midt i omgangssyke-helvetet ditt (og du må på butikken, fordi ingen andre kan gjøre det for deg), at hbonordic stjeler utrolig mengder med tid i virkeligheten og at jeg har nesten liggesår.

Jeg håper 2014 snart ser litt lysere ut.

7 kommentar to “Hverdagen, gitt.”

  1. Lammelaaret 14. januar 2014 kl. 21:12 #

    Høres ubeskrivelig slitsomt ut!
    Jeg er beundrer av alenemødre, bare omgangssykesituasjonen du beskriver er verd tittelen Hverdagshelt!

    God bedring fortsatt.

    • froekenk 27. januar 2014 kl. 18:45 #

      Hehe, tusen takk for det! 🙂 Jeg tar imot tittelen uten skam og med gleeeede 🙂

  2. Tone 15. januar 2014 kl. 20:15 #

    VET hva du mener! Her har vesla vært syk siden rett etter nyttår. Etter fire døgn uten søvn, og da mener jeg BOKSTAVELIG TALT, fikk jeg omgangssyken jeg ogaå. Det vil si, vet ikke om det var omgangssyken eller at jeg bare var så sliten at jeg ble kvalm og kastet opp…. Det ble lange dager…. Håper det går bedre med dere kjapt og at dere kan kose dere med trilleturer og lek i kulden 🙂

    • froekenk 27. januar 2014 kl. 18:45 #

      Huff, been there – done that. Kanskje vi skulle hooket opp og bitchet litt en dag 😉

      • Tone 28. januar 2014 kl. 17:39 #

        Litt bitching hadde gjort oss begge veldig godt 😉

  3. Anne-Lise 25. januar 2014 kl. 15:18 #

    Huff, god bedring til deg. Man klarer det man må klare skjønner jeg.

    Omgangssykesituasjonen fikk meg til å le høyt! Så lett å se for seg med sin egen baby. Eller de er vel ikke babyer lenger! Uansett er det nok mindre komisk å oppleve det. Du er flink og utholdende!

    • froekenk 27. januar 2014 kl. 18:46 #

      Takk for gode ord! Ja, de er vel ikke babyer lenger våre små ♥

Legg igjen en kommentar

eksfruer

Om livet sammen med lille frøken.

frrrost

Just another WordPress.com site

sagasteinsdotter.blogspot.com

Om livet sammen med lille frøken.

Henriette Ågren

Journalist. Oslo. Gift. Tvillingmamma til to prøverørsramper.

- Mer enn bare ord -

Just another WordPress.com site

tegnehanne

Om livet sammen med lille frøken.

Om livet sammen med lille frøken.

