Happy

18 Feb

Neida, så.

Jeg er litt fraværende på alle mulige måter nå om dagen. På den ene siden er jeg strålende lykkelig, på den andre siden har det vært litt tungt. Sistnevnte er det ikke vits i å grave mer i. Jeg har nemlig bestemt at det er bedre tider nå. Det er klart, jeg sjonglerer den dårlige samvittigheten min mellom Frøken, foreldrene mine og jobben – men akkurat nå er jeg bare litt nummen i den avdelingen. Resten? Old news.

Takket være mine supre foreldre, har jeg nettopp hatt tre fredager på rad med G.Ø.Y. Slik blir det, når alt som er gøy skal være samtidig. Heldigvis for meg, har jeg endelig knekt en kode som gjør det levelig for meg å ta meg noen glass vin uten å være totalvrak dagen derpå; man drikker bare like mye vann som alkohol! Så jeg har hatt tre uforglemmelige helger, med latter, nye vennskap, nachspiel, frisørtimer (…) og oppdagelser ved meg selv.

Men det er ikke bare derfor jeg har det bra altså. Det er ikke det at noe livsendrende har truffet meg i skallen, egentlig. Jeg har faktisk tenkt at kanskje det er ensomheten min som har drevet meg fra vettet, og at jeg bare forveksler det med å føle meg lettere til sinns. Men hvem bryr seg egentlig, så lenge jeg har det bra?

I tunge perioder, har det vært én ting som har uroet meg. I disse periodene ler jeg aldri. Bare sympati-humring. Men nå for tiden ler jeg til jeg gråter, hver dag. Hver dag. Og vennene mine, dere. De har stilt opp på alle mulige måter. Og jeg har endelig klart å gi slipp på en del ting og bare vært…. sårbar. Og ikke minst mottakelig for at vennene mine er der for meg.

Men mest av alt – jeg føler endelig at jeg har funnet tilbake til meg selv igjen. I ny og forbedret utgave (hvis man ser bort ifra «baby-kiloene» – som jeg kanskje ikke kan kalle dem lenger med en datter på 16 måneder…) til og med! En av fordelene ved å bli eldre (en av de få), å få barn, å få dyrkjøpte erfaringer – er at man kommer ut på andre siden, litt annerledes. Jeg kunne jo selvsagt gått rett på trynet og blitt helt psyko, men heldigvis (og forhåpentligvis) har jeg klart meg – denne gangen også.

Men i lys av at jeg plutselig er mer meg selv igjen, og har klart å dra hodet ut av den jævla ræven min – så har jeg funnet ut at det er noen ting jeg har fryktelig lyst til å gjøre. Noen ting har jeg alltid tenkt på, andre har jeg gjort tusen ganger før, mens noen ting er kommet mer i den siste tiden.

1) Kjøre rally/grisekjøre på sinnsyke veier (utenom «vanlig» allfarvei) .
2) Kutte seriøst ned på vennelisten min på fb.
3) Ri på hest igjen.
4) Kvitte meg med nål/blod/skade/øye-fobien min.
5) Treffe Monica og drikke vanvittige mengder vin.
6) Bruke mindre tid på komplette idioter.
7) Ta motorsykkellappen (som IKKE er typisk meg i det hele tatt!)
8) Danse i regnet med noen jeg er fryktelig glad i.
9) Begynne å skrive igjen (som alltid er kun for mine øyne, men kanskje for første gang for noen andres også?)
10)  Å tørre å ta sjansen igjen.

Jeg er sikker på at listen kommer til å bli lenger etter hvert.
Men det viktigste er jo at jeg faktisk krysser av noe på et eller annet tidspunkt.

4 kommentar to “Happy”

  1. Ingvild 19. februar 2014 kl. 20:14 #

    SÅ glad jeg er for din skyld! 😀 Det er så god følelse når man endelig begynner å komme litt ovenpå igjen. Og den sangen- happy – det går jo ikke an å IKKE bli glad av å høre den, haha!

    klem!

    • froekenk 25. februar 2014 kl. 20:35 #

      Den sangen er vidunderlig! Men så elsker jeg Pharell da, har hatt et crush på han siden han var med i NERD… 🙂
      Men takk for gode ord, snille du! 🙂

  2. Monica Jensen 22. februar 2014 kl. 17:02 #

    Ååhhh, du er så himla god!! ❤ Nå har jo jeg bygd opp et team i Bergen, så før eller siden MÅ jeg ta turen over fjellet – og da lover jeg at jeg skal sette av en hel kveld og natt til deg også 😀 Hvis ikke du kommer meg i forkjøpet, og kommer på denne kanten av landet først da 😉 Glad for at du er glad ❤ Stor klem

    • froekenk 25. februar 2014 kl. 20:37 #

      Takk Gud for Forever! Hahahaha! Men jeg håper du kommer sigende snart! Eneste gangene jeg er på Østlandet, er når jeg er på hytten i Trysil. Og det er vel ikke helt i nærheten? Hehe. For jeg er klar for vin og prat! 🙂

Legg igjen en kommentar

eksfruer

Om livet sammen med lille frøken.

frrrost

Just another WordPress.com site

sagasteinsdotter.blogspot.com

Om livet sammen med lille frøken.

Henriette Ågren

Journalist. Oslo. Gift. Tvillingmamma til to prøverørsramper.

- Mer enn bare ord -

Just another WordPress.com site

tegnehanne

Om livet sammen med lille frøken.

Om livet sammen med lille frøken.

