Hurra for meg!

24 Mar

Jøssenavn, jeg har fått en pris av et eller annet slag, Liebster Award. Noe som innebærer at jeg skal svare på noen spørsmål. Det var nydelige Hanna som gav meg en heads up, og siden hun hadde noen morsomme spørsmål, så kan jeg vel heller go for it!

liebsterblogaward

1. Hvem vet at du blogger? Eller spurt på en annen måte: Er du åpen om at du blogger?
Svar: Jeg er overhodet ikke åpen om at jeg blogger, av mange årsaker egentlig. Kanskje først og fremst på grunn av jobben min, men også fordi alt som skjer i livet mitt, vet vennene mine bare noen nanosekunder etter det faktisk har skjedd. Jeg har én venninne som vet. Og hun er vel en av de få som vet absolutt alt om meg, på godt og vondt. Ellers så kan det også forklares med at jeg strever mye med å være sårbar, og siden jeg har en tendens til å bli veldig privat i enkelte tekster – så er det ekstra sårbart å la andre jeg kjenner lese det jeg skriver. Forstå det den som kan…

2. Hvor mange barn ønsker du deg?
Svar: Før hun lille, så tenkte jeg to barn. Rett etter fødselen kunne jeg ikke skjønne at noen i sitt rette sinn ville gjennomgå en fødsel igjen og slo meg til ro med tanken om ett barn. Meeeeeeen. Tenk å få muligheten til å bli like glad i noen andre, som jeg er i hun lille! Vi må ikke glemme at jeg av åpenbare grunner ikke går rundt og er verpesjuk for tiden. Jeg kjører jo tross alt solo.

3. Hva er din yndlingssang, og hvorfor?
Svar: Akkurat nå er det Pharell sin «Happy«. Det er sprøtt å si, men den har kickstartet den gode flyten jeg er i for tiden. Men min absolutte favoritt er Johnny Cash sin «Hurt«. Ikke bare er den sår, nydelig og en skikkelig gåsehud-bombe – som ofte gjør at jeg gråter en skvett. Men i løpet av livet mitt har jeg hatt noen mennesker i livet mitt som har stått meg svært nært, og som strever eller har strevd med rushelvetet. Og noen av dem – de finnes ikke lenger. Sangen minner meg på det som er viktig. Og hvem de var.

4. Vil du si at du er slik du utgir deg på bloggen? Vil dine nærmeste venner kjenne deg igjen i ordene du skriver?
Svar: I aller høyeste grad, faktisk. Men når det er sagt, har jeg en tendens til å være ganske drøy i «virkeligheten» – så jeg modererer meg vel ganske mye her til tider. Enkelte ting ved meg som person er forebeholdt de aller nærmeste, haha.

5. Beskriv deg selv med tre ord:
Svar: Jises kraist. Bare tre? Okey:
Ærlig, morsom og lojal.

6. Hvis du kunne hatt hvilket som helst yrke, hva ville du valgt?
Svar: Egentlig er jeg på rett spor i forhold til utdanningen min, men hvis jeg skal se bort i fra det – tror jeg det måtte vært… politi. Å herregud, haha. Eller forfatter. Eller terapeut. Vel, jeg synes mennesker er spennende.  Og jeg liker å få den drøye fantasien min ned på papiret. Egentlig ville jeg hatt fem forskjellige jobber, hadde jeg bare hatt tid og anledning.

7. Smører du pålegget på den flate eller ruglete siden av knekkebrødet? (Jeg gjør det visstnok feil…)
Svar: Den flate åff kårse! Det virker jo helt psyko å skulle smøre på den andre siden. Masse pålegg i «hullene» og ingenting på toppen. Fysj og fy. Men det kan og ha noe med at jeg er litt … tvangstankepreget-ish innimellom. Men det er vel den feile siden. Hva er rett svar, Hanna?

8. Barnefri ferie: Strandferie, storbyferie eller kulturferie (der man ser på severdigheter og ikke shopper)?
Svar: Storbyferie!!!!!! Det kan ha sammenheng med at jeg har fantasert om en London-tur i snart 2 år (vært der mange ganger før, men får ikke nok). Og da er det shopping med øl-pause mellom nesten hver butikk som gjelder.

9. Hvis du måtte velge: Vegetarianer eller kutte ut alt av melkeprodukter fra kostholdet for alltid?
Svar: Årh, vanskelig. Umiddelbart dukker det opp veldig mye for og imot på begge alternativene. Jeg elsker en god ost. Tror jeg hadde kuttet ut melkeprodukter, med hjertet i halsen…

10. Hva er det verste TV-programmet du vet, som «alle andre» liker?
Svar: 24, Scrubs og 71 grader nord. Sistnevnte hater jeg så inderlig.

Jeg skal visstnok gi prisen videre til noen andre, men jeg tror jeg trenger litt tid til å knirke litt oppi skallen og pønske ut 10 nye spørsmål. I’ll be back…

Gu, kå grei du é, Hanna!

 

10 kommentar to “Hurra for meg!”

  1. the SAGA by Steinsdotter 24. mars 2014 kl. 19:55 #

    hehehe….

    Så bra spørsmål du hadde fått, og det var veldig morsomt å lese litt mer om deg.

    Bra å høre at du er inni en bra flyt om dagen, happy sang eller ei.

    o/

    • froekenk 31. mars 2014 kl. 17:41 #

      Ja, var fornøyd med spørsmålene! 😀
      Jeg seiler enn så lenge på den samme bølgen, og forsøker å nyte det 🙂

  2. Eksfruene 25. mars 2014 kl. 08:06 #

    Jeg var i london hele tiden en periode (var en sånn engelskmann inni bildet) savner nesten byen mer enn han ❤ Craver virkelig en barnefri helg som bare går til shopping og øl 🙂

    • froekenk 31. mars 2014 kl. 17:42 #

      Hahahaha, jeg skjønner godt at det er byen som står øverst på savn-listen!
      Jeg kan nesten ikke beskrive hvor uendelig mye jeg gleder meg til jeg en gang får anledning til en sånn tur. Tenker jeg bare må vente litt, til hun lille er litt eldre og tåler å være noen dager borte fra mammaen sin. Eller… til mammaen er klar for å være noen DAGER uten henne. Sukk.

  3. Hanna 29. mars 2014 kl. 10:28 #

    Fine svar! 😀

    Jeg skal til London igjen i mai, hurra! Ble bitt av reisebasillen av å komme meg ut av landet litt i det siste 😉

    Og knekkebrødfasiten er visst slik: Vi tar begge feil, og verden er gal. Faktisk.

    • froekenk 31. mars 2014 kl. 17:43 #

      Lucky bastard! Sitter og ser på instagram-bildene dine og drømmer meg vekk til Lovedon ❤

      WHAT?! Hvem… hvordan.. hvorf….? Jeg skjønner ingenting. Hanna, det er alle andre som er gal. Ikke oss.

      • Hanna 31. mars 2014 kl. 17:46 #

        Ja, ikke sant! Hvorfor smøre på den hullete og humpete siden?! Det gir jo ikke mening….

      • froekenk 31. mars 2014 kl. 17:57 #

        Kjenner at jeg blir stresset av tanken på å skulle smøre pålegg i hullene. Plutselig ligger det en haug med smør.. Nei, fysj.
        Hvem bestemmer egentlig hva som er rett side?!

      • Hanna 31. mars 2014 kl. 18:13 #

        Nei, jeg tok en survey på jobb, og jeg var visst den rare… De mente at siden den ruglete siden ble stekt opp så var det den siden som skulle være opp når man smurte på pålegg.

      • froekenk 31. mars 2014 kl. 18:14 #

        Nei, nå står ikke verden til påske…

Legg igjen en kommentar

eksfruer

Om livet sammen med lille frøken.

frrrost

Just another WordPress.com site

sagasteinsdotter.blogspot.com

Om livet sammen med lille frøken.

Henriette Ågren

Journalist. Oslo. Gift. Tvillingmamma til to prøverørsramper.

- Mer enn bare ord -

Just another WordPress.com site

tegnehanne

Om livet sammen med lille frøken.

Om livet sammen med lille frøken.

