Slowly drifting

2 Apr

Det føles liksom nytt, som om morgenene lukter annerledes. Som om solstrålene varmer på en annen måte. Som om nattens mørke er ukjent. Som om jeg er på et nytt sted, i en annen verden. I en annen tid.

Hele verden har gått og lagt seg, men ikke vi. Vi sørger for lys i mørket. Og latter. Masse latter. Jeg kjenner gleden slå ekko gjennom hjemmet mitt. Og gjenklangen av alt det triste, er borte. Eller kanskje bare overdøvet. Det er som om all sorgen tilhører en annen tid, en annen epoke. I fortiden, et sted. Ikke glemt, men heller ikke husket.

Jeg holder avstand, selv om det i blant slår gnister. Og noen ganger spraker det av elektrisitet. Fordi jeg er hånd og du er hanske. Men det er også det hele. Og selv om tanken er der, vil det aldri bli mer enn en tanke. Skjør, så skjør – at om jeg holder den fast – vil den bli til støv. Jeg er pluss, og du er minus. Og vi lever på lånt tid.

Jeg kjenner ikke at jeg er trøtt, alle bekymringene er lagt for natten. For her finnes bare glede. Og latter. Og gode ord. Tiden eksisterer ikke her, det gjør den aldri når vi er i samme rom. Det gjør heller ikke verden utenfor. Og virkeligheten. Den finnes ikke heller. Vi tar en pause i hverandre, og eksisterer bare der vi er. Ingenting annet finnes. Latteren vår bryter stillheten som er i verden.

Men du skremmer meg. Du er intens. Du vet hvordan jeg er, hvordan jeg føler. Du vet hva som gjør meg sårbar. Du vet at jeg trenger noe annet enn deg. At vi aldri kunne blitt. Du gir ikke slipp, men holder fast ved tanken. Den som er så skjør, som støv. Og for det føler jeg meg mindre ensom. Om bare for en liten stund.

Om bare som en liten pause.

Legg igjen en kommentar

eksfruer

Om livet sammen med lille frøken.

frrrost

Just another WordPress.com site

sagasteinsdotter.blogspot.com

Om livet sammen med lille frøken.

Henriette Ågren

Journalist. Oslo. Gift. Tvillingmamma til to prøverørsramper.

- Mer enn bare ord -

Just another WordPress.com site

tegnehanne

Om livet sammen med lille frøken.

Om livet sammen med lille frøken.

