It’s all good

14 Apr

Vel, den siste tiden har vært nokså stressende på mange måter. Det endte til og med at jeg satt med et verkende tryne i flere dager, vond nakke og en hinsides hodepine. Stress, går jeg ut i fra. Skuldrene under ørene og konstant låst kjeve. Men så, dere. Så fikk jeg en mail som gjorde at alt slapp tak.

Jeg har fått ny jobb!!

Eller, det vil si – jeg skal ha «samme» jobben – men jeg skal jobbe på et kontor nærmere mitt eget hjem. Jeg kan ikke beskrive hvor mye lettere det gjør hverdagen min. Jeg får mer tid med Frøken, er mye mindre avhengig av at foreldrene mine trår til og mye kortere reisevei!

image

Jeg hadde egentlig ikke forventet å få den. Det er tross alt bare tre år siden jeg var ferdig utdannet, og i kommunen går de som regel etter ansiennitet, og erfaring. Jeg har heldigvis jobbet i tre år med det samme, hatt en bratt lærekurve og vært innom de fleste utfordringer allerede. Det var over 50 søkere. Og selv om jeg vet at man kan sortere ut de fleste fra startet (folk uten utdannelse eller relevant erfaring) – så likevel. Jeg vet jeg er dyktig i det jeg gjør, og jeg vet at jeg fortsatt har mye å lære. Jeg har heldigvis en sjef som alltid støtter meg og som har vært en utrolig dyktig «læremester» – jeg vet også at hun har sagt mye fint om meg til min nye sjef.

Så om en liten måned, er jeg på plass på nytt kontor med nye kolleger. Det er både spennende, og ganske trist. Jeg jobber nemlig med verdens herligste forsamling av damer. Det blir trist å gi slipp på lunsjene hvor jeg ler så tårene triller, og åpne kontordører for å blåse litt damp eller få litt støtte. Jeg kjenner jeg gruer meg til å forlate mitt andre «hjem» og måtte jobbe med at nye kolleger skal lære å takle meg og akseptere meg, hehe.

Ellers går hverdagen som den alltid gjør. Hun lille har vært syk hundredeognittiåtte ganger siden hun startet i barnehagen, og forrige uke var intet unntak. Jeg fikk tatt meg en viftetur på byen med gode venninner og har hatt godt selskap på kveldstid av både kusiner, kompiser og annet rask. Jeg har i tillegg fått en vidunderlig liten nevø, som er så herlig, liten og nydelig! Og så strikker jeg. Og maler stoler.

image

Nå håper jeg inderlig at hverdagen blir et hakk enklere for meg. Som en venninne sa til meg; «Du fortjener virkelig litt medgang nå!». Og dette kommer fra en god venninne som søkte på samme jobben. Jeg har helt fantastiske venner, en fortryllende familie og en ubeskrivelig fantastisk datter som lyser opp dagen min.

Ah, livet. Noen ganger kan det være ganske fantastisk!

6 kommentar to “It’s all good”

  1. emmieverlasting 14. april 2014 kl. 17:54 #

    Gratulerer med jobben! :o)

    • froekenk 25. april 2014 kl. 18:38 #

      Tusen tusen takk!! 😀

  2. Tone 14. april 2014 kl. 18:13 #

    Noen ganger ass, grattis 😀 😀

    • froekenk 25. april 2014 kl. 18:38 #

      Der sa du det, Tone… Hehe. Tusen takk 😀

  3. Hanna 15. april 2014 kl. 05:44 #

    Gratulerer så mye! Kan tenke meg det blir deilig med kortere reisevei… Det er det aller største stressmomentet i hverdagen her — å rekke jobb (innen en ok tid altså) etter levering og å rekke å hente barna i barnehagen innen normaltid.

    • froekenk 25. april 2014 kl. 18:39 #

      Jaaaaa!! Selv om det alltid vil føles som om døgnet har for få timer, så får jeg i alle fall litt mer tid å rutte med! Det er bedre enn ingenting. Men best av alt? Jeg får se jenten min mer OG jeg slipper å være avhengig av foreldrene mine! Hurra!!

Legg igjen en kommentar

eksfruer

Om livet sammen med lille frøken.

frrrost

Just another WordPress.com site

sagasteinsdotter.blogspot.com

Om livet sammen med lille frøken.

Henriette Ågren

Journalist. Oslo. Gift. Tvillingmamma til to prøverørsramper.

- Mer enn bare ord -

Just another WordPress.com site

tegnehanne

Om livet sammen med lille frøken.

Om livet sammen med lille frøken.

