Total utmattelse

9 May

Jeg mener. Wow. Ord kan ikke beskrive den siste måneden egentlig.

Nå sitter jeg i sofaen og er egentlig helt utmattet. Kvelden blir et antiklimaks etter en måned fullt av alt mulig. Jeg har jobbet som en helt for å bli ferdig med alt jeg måtte på jobb, i dag var jo tross alt siste dagen min. Det har dessverre noen ettermiddager gått på bekostning av tid med lille jenten min, men fra nå blir det bedre tider. Mer tid til kos, til latter og nye oppdagelser.

CIMG0700

Følelsesmessig, har dette vært en hard måned. På mange mulige måter. Men kanskje mest av alt bare tanken på å forlate alle de gode kollegaene mine. De flotte damene, som gjør at jeg kaller kontoret mitt for «rommet mitt», som alltid får meg til å le og som bare er der – og er opptatt av om jeg har det bra. Først var det avslutningslunsj. Som jeg gruet meg stort til, siden jeg stort sett synes de ter kleint med taler og kliss. Men det gikk vel opp for meg hvor mye jeg blir satt pris på, så det ble rørende, trist og veldig fint.

Siste arbeidsdag, var ironisk nok satt av til teambuilding på en vikinggård i distriket. Det var helt magisk! Jeg hadde egentlig ikke de store forventningene, men jeg er tydeligvis god til å skyte med bil og bue, kaste spyd, slå med slegge og kaste tømmerstokker… Og til å ro vikingbåt.

CIMG0731

Det ble ikke bedre da to av kollegaene mine, som også er blitt mine gode venninner, gav meg et kort med så fine ord at jeg begynte å spontangråte. Og et gavekort. Hjelpes.

Nå er jeg utmattet. Jeg skal pakke ned og gjøre klart til avreise. I morgen er det konfirmasjon i Rogaland et sted, og jeg gleder meg til å se den fine familien min igjen. Selv om jeg må innrømme at akkurat denne helgen kunne jeg tenkt meg masse tid med jenten min, slappet av og tatt noen glass rødvin med damene jeg nå forlater.

Jeg er så sliten i kroppen etter en hel dag med sinnsykt mye aktivitet. Jeg mener, hallo? Jeg har knapt trent på to år, og i dag har vi klatret i tau, kastet alt mulig av våpen/verktøy og hatt en konkurranse om å bære stein, bygge varde og bære steinen tilbake – på tid. Jeg kjenner gangsperren komme snikende allerede.

Alt annet kaos og oppstyr i livet mitt denne måneden, blekner litt nå. Heldigvis. Og selv om sorgen over å ikke møte de fine damene mine på mandag er stor, ser jeg frem til å begynne på nytt – med mer tid, et hakk bedre samvittighet og nye muligheter.

Livet, dere!

2 kommentar to “Total utmattelse”

  1. Lene 13. mai 2014 kl. 20:34 #

    Lykke til i ny jobb! 🙂 Det kreves noen fine mennesker for å stå i den jobben du har, så du møter helt sikkert nye fine folk! Med små barn og full jobb telles minuttene en får med barna så at du har valgt kortere reiseveg forstå jeg godt 🙂 Fortsett å skriv litt her da, er så gøy å lese!

    • froekenk 16. mai 2014 kl. 19:00 #

      Tusen takk for gode ord! Det virker som en svært hyggelig gjeng – så det var faktisk greit å starte på nytt et helt annet sted! Men det er klart, har noen kollegaer jeg savner sårt. Men de treffer jeg jo ellers også 🙂

Legg igjen en kommentar

eksfruer

Om livet sammen med lille frøken.

frrrost

Just another WordPress.com site

sagasteinsdotter.blogspot.com

Om livet sammen med lille frøken.

Henriette Ågren

Journalist. Oslo. Gift. Tvillingmamma til to prøverørsramper.

- Mer enn bare ord -

Just another WordPress.com site

tegnehanne

Om livet sammen med lille frøken.

Om livet sammen med lille frøken.

