Pusterom

3 Jul

Så, hva har jeg bedrevet den siste tiden?

Hatt feber og halsbetennelse, jobbet ræven av meg på jobben, feiret en god kamerat, tatt et nytt hull (inne) i øret, vært ensom, vært glad, vært lei meg, lekt med duplo og dukker og high fivet med lille jenten min.

Ikke noe mer enn hva livet har å by på i hverdagen, egentlig. Sitter litt fast, føler jeg. Tenker de samme tankene igjen og igjen, føler på de samme følelsene og føler at noen kvelder går på repeat.

Jeg finner glede i lille skatten min, som lærer nye ord hver eneste dag og er så full i tøys, at hjertet mitt nesten brister. Jeg finner glede i vennene mine, som jeg er så glad i, at jeg nesten får tårer i øynene av å tenke på det. Jeg finenr glede i familien min – referansepunktet mitt, grunnmuren min, ankeret mitt. Jeg finner glede i jobben min, som jeg gleder meg til å gå til hver eneste dag. Og jeg finner glede i å være selvstendig, å eie mitt eget hjem, min egen bil, at jeg slipper å ligge våken over regninger (som jeg åh, har gjort så mange netter før) og jeg finner glede i å være meg selv igjen. Glad, spøkefull, lattermild og tankefull. Jeg får ta det vonde med det gode, egentlig.

Det er rundt 2 uker til jeg fyller 28 år. Jeg grøsser litt ved tanken, egentlig. Men feire meg selv, det skal jeg. Med ballonger og rødvin, gode venner og deilig musikk. Jeg skal late litt som jeg er 22 år igjen, med hele verden foran meg og uten de aller verste livserfaringene. Bare for én kveld.

Men før den tid, skal vi noe annet. Vi skal til Trysil og sniffe inn den vidunderlige varme granskog-lukten og håpe at det ikke regner mye. Det er 12 år siden sist jeg har hatt ferie i juli, og det er 12 år siden jeg har hatt lenger sammenhengende ferie enn 10 dager i strekk…. Gjett hvem som gleder seg helt vilt?

Jeg satser på at du gjettet rett.

Over og ut, K

Én kommentar to “Pusterom”

  1. Hanna 4. juli 2014 kl. 12:23 #

    Kos deg masse i ferien, og si nå endelig hei hvis du ser meg i Trysil, selv om jeg ser svett og sliten ut etter å ha prøvd meg på handletur på senteret med barna 😉

Legg igjen en kommentar

eksfruer

Om livet sammen med lille frøken.

frrrost

Just another WordPress.com site

sagasteinsdotter.blogspot.com

Om livet sammen med lille frøken.

Henriette Ågren

Journalist. Oslo. Gift. Tvillingmamma til to prøverørsramper.

- Mer enn bare ord -

Just another WordPress.com site

tegnehanne

Om livet sammen med lille frøken.

Om livet sammen med lille frøken.

